Jeg overvejer at starte et firma op hvor folk kan uploade et word-dokument, som jeg så sørger for at pakke i et brev og sende med Post Danmark. Har kigget lidt hos en konkurrent www.send-post.dk Kan se at avancen ikke er særlig stor pr brev, så jeg bliver nødt til at investerer i printere og pakkemaskiner for at det kan løbe rundt. Men mest af alt vil jeg gerne høre jeres syn på, om der altid vil være brug for brevpost. Eller dør markedet så småt med e-post, elektronisk faktura osv. ?
|
Det er der marked for tror jeg.
Jeg tror bare det er vigtigt man ikke er tvunget til at uploade et word-dokument.
Jeg vil foreslå at der bliver lavet en virtuel printer der hedder "Send med post !" - lidt ligesom der er en virtuel printer til windows der kan lave pdf-filer.
Når man så printer fra et hvilket som helst program bliver det automatisk sendt til Jeres printer hvis programmet kan finde en modtager (hvis der er gyldigt navn+adresse, - her kan bruges en simpel leksikalsk kontrol). Hvis programmet ikke kan finde en modtager skal der komme en popup hvor man indtaster navn + adresse - og så bliver det pakket i en alm. kuvert - ikke rude.
Der er ingen grund til at investere i dyre maskiner før markedet er afprøvet - du kan starte med at gøre det selv.
Jeg vil dog mene at noget smart software er en forudsætning.