Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Post-firma, er der et marked?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Sep 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg overvejer at starte et firma op hvor folk kan uploade et word-dokument, som jeg så sørger for at pakke i et brev og sende med Post Danmark.

Har kigget lidt hos en konkurrent www.send-post.dk 

Kan se at avancen ikke er særlig stor pr brev, så jeg bliver nødt til at investerer i printere og pakkemaskiner for at det kan løbe rundt.

Men mest af alt vil jeg gerne høre jeres syn på, om der altid vil være brug for brevpost. Eller dør markedet så småt med e-post, elektronisk faktura osv. ? 

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3347
Skrevet kl. 14:29

Det er der marked for tror jeg.

Jeg tror bare det er vigtigt man ikke er tvunget til at uploade et word-dokument.

Jeg vil foreslå at der bliver lavet en virtuel printer der hedder "Send med post !" - lidt ligesom der er en virtuel printer til windows der kan lave pdf-filer.

Når man så printer fra et hvilket som helst program bliver det automatisk sendt til Jeres printer hvis programmet kan finde en modtager (hvis der er gyldigt navn+adresse, - her kan bruges en simpel leksikalsk kontrol). Hvis programmet ikke kan finde en modtager skal der komme en popup hvor man indtaster navn + adresse - og så bliver det pakket i en alm. kuvert - ikke rude.

Der er ingen grund til at investere i dyre maskiner før markedet er afprøvet - du kan starte med at gøre det selv.

Jeg vil dog mene at noget smart software er en forudsætning.

Fra Nyborg
Tilmeldt 11. Jan 10
Indlæg ialt: 344
Skrevet kl. 14:45

Trækker min udtalelse tilbage efter jeg har haft læst den besked nærmere igennem...

Her har jeg ikke nok erfaring til at ustale mig om givende emne...

Mvh

Steffen

Tilmeldt 4. Sep 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:49

Lyder som en rigtig god idé at integrere system i folks egen software, som fx Office, så det fungerer som en virtuel printer.

Kan se at det er muligt at uploade og sende post på send-post.dk, men jeg må lige snakke med dem om mulighederne for vitruel print og integrereing med eget software.

Og du har ret, ingen grund til at investere i store pakkemaskiner før arbejdet ikke kan gøres i hånden.

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3347
Skrevet kl. 15:06

Det ville forresten være endnu smartere hvis dette postfirma arkiverede udsendte dokumenter og stod inde for afsendelsen.

Det kan jo være der udsendes juridiske dokumenter, - og hvis I på en måde gjorde det nemmere at sandsynliggøre / dokumentere afsendelsen af brevet end hvis man selv sendte på en eller anden måde så ville det være genialt.

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 16:45

Jeg kan ikke helt se fidusen..
Hvis man alligevel skal maile eller uploade et dokument - så kan man jo lige så godt sende det pr. mail, hvis man alligevel sidder ved computeren?

Vi forhandler jo bl.a. konvolutter og vores leverandør har fortalt mig, at de har haft ualmindelig stor nedgang i antallet af solgte kuverter. Derfor er mange kuvertfabrikker begyndt at kigge på andre ting nu, fx andre emballager, fordi det simpelthen ikke kan løbe rundt, hvis man skal leve af kuverterne alene.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15037
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 17:00

Jakodan.dk:

Vi forhandler jo bl.a. konvolutter og vores leverandør har fortalt mig, at de har haft ualmindelig stor nedgang i antallet af solgte kuverter. Derfor er mange kuvertfabrikker begyndt at kigge på andre ting nu, fx andre emballager, fordi det simpelthen ikke kan løbe rundt, hvis man skal leve af kuverterne alene.

Det hænger vel sammen med den store nedgang i breve... Alt bliver efterhånden elektronisk, og så bliver der bare færre og færre breve...

Tilmeldt 16. Apr 07
Indlæg ialt: 3
Fra  biz4sale.dk Erhvervsmæglerfirma Skrevet kl. 17:20

Det er efterhånden så dyrt at sende post med Post Danmark, at dette ikke vil blive et hovedmarked. Vi har gennem tiden sendt utrolig mange direct mails, og det har god virkning. Men med ei seneste varslede portostigninger vil det marked falde.

Som jeg ser det er der to markeder.

enkelt post eller adresseret post

eller masseuudsendelser til branche eller privatpersoner.

Jeg tror man skal finde et land hvor portoen er billigere end i danmark, men hvor man kan sende til andre europæiske lande, derved opnår afsenderen en besparelse.

Jeg kan huske at man i gamle dage kørte til Malmø for at sende post, idet den var c.a 1 kr. billigere, jeg har hørt at porto i diverse europæiskelande er billigere.

Al juridisk post skal sendes som gammelkdagspost, så inkassobereauer, advokater og banker skal sende s med alm., post.

eksempelvius har Amagerbanken lige sendt meddelelser ud til 30.000 aktionærer, hele 3 gange vedr. generalsforsamling, og hver gang min 2 breve, eller ca. 180.000,- breve, hvis de kunne spare  bare lidt på disse forsendelser, ville det give en sund fornuft. og den har de sku ikke haft for meget af.

Så hvis du kan finde en billigere måde at fodele forsendelser så er der absolut et marked.

2.

Mange mindre og mellemstore virksomheder harb ikke kapasitet til at sende direct mail, så hvis du kan automatisere dette med en stor effektiveitet, d.v.s. udskrift, pakning og frankering, så er der også et marked.

3.

p.s. der er masser af konkurrenter, men lad dig ikke afskrække af det.

4.

Lav et nyt postvæsen, årsagen til at prisen er eksploderet er at  den gamle organisation, er blevet alt for beukratsik, lave et nyt postvæsen, med effektiv styring og lokalt forankret.

Jeg har et navn du godt må købe www. toppost.dk.

du er velkommen til at ringe eller skrive. 22406391, eller info@biz4sale.dk

med venlig hilsen

Flemming Kongelund

Erhvervsmægler

Biz4sale.dk

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)