Hej alle på Amino Jeg går rundt med en ide om at starte mit eget site. Jeg har tænkt på at lave en slags webindex. Ved godt at der er mange af den slags, men man skal jo starte et sted og jeg synes at en eller anden for for et mindre webindex (måske inden for en bestem niche) kunne være sjovt at prøve. Jeg har søgt lidt på nettet for at se hvad der allerede findes af den slags, og det vrimler jo med dem. Her er et par stykker af dem som jeg har fundet: Jeg vil nemlig helst ikke løbe ind i problemer mht. rettigheder på mit site, jeg jeg kunne godt tænke mig at vide hvad reglerne er på dette område. Jeg er klar over at man ikke bare må kopiere alt indhold fra en side og ligge det ud på ens egen side. Men hvad så med de her RSS feeds? Er det lovligt for disse såkaldte "webindexes" at hente og offentliggøre indhold fra andres RSS feeds? Hvis man har et RSS feed, er det vel meningen at man gerne vil have sit indhold "ud over det hele"? |
Hej
Nu er jeg ikke specielt ekspert på områderne, men m.h.t. overskrift.dk, så fik jeg først linket mine blogs hertil, da jeg tilmeldte mig som bruger.
Ved så ikke om det er tilfældet, der er gældende eller om det bare var hurtigere.
Tonny