Går og tænker lidt over at starte webshop i Polen hvor jeg vil sælge dansk lækkert børnetøj. Det mangler de virkelig dernede. Jeg tror selv på at der er et marked for det, og er klar på at bruge masser af energi og tid på at få det til at fungere. Men hvordan??! Jeg skal jo have nogle kontakter til de lækre børnetøjsmærker, ved så bare ikke om man skal satse på de store og veletablerede (vil de overhovedet sælge i Polen?) eller om det er bedre med de små mærker? Webshoppen skal vel også produceres og designes i Polen, så den er tilpasset det polske e handel? Da Polen jo også nu er et eu land, tænker jeg at det er nemmere at eksportere tøj fra Dk?
Er der nogle der har gode ideer og råd? |
Inden du bruger så meget som en krone vil jeg meget kraftigt råde dig til at tage en tur til polen, og ikke bare 2-3 dage. Bliv der en uge eller to.
Polen er godt nok med i EU, men det er et fattigt land, og Internet er ikke noget folk normalt har på samme måde som i Danmark. Ud over det findes der tusindvis af små tøj markeder i hver eneste lille by hvor man kan købe tøj til kina priser.
Jeg tvivler meget stærk på at du kan eksporterer tøj fra Danmark til Polen og tjene på det. Du vil nærmest være nød til at sælge det til halvdelen af indkøbspris hvis du vil være konkurrence dygtig.
Jeg vil bestemt ikke ødelægge din drøm, og siger ikke det er umuligt. Jeg siger bare du skal tage derned og se hvor billige deres butikker og markeder faktisk er. Samt lave noget seriøs research på deres købekraft og Internet adgang.
Om ikke andet syntes jeg faktisk du skal kigge på muligheden for at gøre det omvendt. Køb billigt tøj i polen og lav noget lagersalg herhjemme. Enten online eller offline.
Du virker dedikeret så er sikker på du vil få succes, men lav nu dine lektier inden du kaster penge væk.