Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dandomain SEO forbedringer

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Vemmelev
Tilmeldt 13. Feb 07
Indlæg ialt: 297
Fra  MyPets.dk Skrevet kl. 17:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Endelig fik Dandomain implementeret nogle af de ændringer, som SEO eksperterne her på Amino har sukket efter. Det skulle ikke undre mig om de har haft en enkelt SEO mand herfra med på råds...

Men ændringer lyder lækre:

------------

Vi har nu opdateret med følgende, så det nu er muligt at:

1) lave individuelle title tags til produkter, hvis ønsket. (Under Produkter --> Beskrivelser)

2) sikre at kun master indekseres af Google og ikke varianter for derved at undgå evt. duplicate content

3) at sikre at varelisters side 1 kun indekseres for også her at kunne mindske evt. duplicate content.

Andre ændringer:

1) Skift mellem visning med- og uden moms er nu clientside, hvorved url ikke ændres ved skift i visning.

2) Forsidelink linker nu til domænet og ikke til domæne/frontpage.html. Det for at ensarte den interne linkning.

------------

Jeg har lige et lille spørgsmål i den forbindelse - når jeg linkbuilder med resten af Internettet, skal jeg så få mine linkpartnere til at linke til http://www.mypets.dk/shop/frontpage.html eller er det ok med www.mypets.dk ?

Mvh Søren

Mvh. Søren Vang,

www.MyPets.dk

Fra Hillerød
Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 1711
Fra  Cygnet Skrevet kl. 09:12

Hej Søren,

Det er korrekt, den har kørt lidt inden på udvalgte shops og så på webshops på server14, men det er nu rullet ud over hele feltet - jeg har skrevet en smule om DanDomain seo opdateringen her.

Du skal få dine link partnere at linke til http://www.mypets.dk/ prøv evt. denne søgning: http://www.google.dk/search?source=ig&hl=da&rlz=&q=site:http://www.mypets.dk/ - så kan du også se at google ser din forside uden shop/frontpage.html

Grunden til dette er dels du samle mere værdi på selve dit hoveddomæne, men også at ved et evt. system skifte vil din forside måske ikke hedde /shop/frontpage.html - og så er det svært at få alle dine linkpartnere til at ændre stien.

God arbejdslyst med det - og hvis du skal have flere DanDomain tips, så følg gerne med her på twitter.com/dandomain

Kristian Deiborg

ROI-hunter for Bodylab

Fra Randers SØ
Tilmeldt 10. May 07
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 19:44

Hej Søren

Ja - det opdagede jeg også, og det har jo været ventet.

Må jeg høre dig, hvordan dine besøgstal har været siden de lavede opdateringen i går - jeg har nemlig oplevet en halvering i forhold til normalt. Min analytics fortæller mig at den halvdel der mangler - er dem der normalt kommer fra google søgninger.

Jeg er gået igang med at lave title tags men det tager lige lidt tid, med 600 produkter.
I øvrigt kan jeg blot tilmelde mig Kristians betragtning i forhold til links til din forside - uden dog at være ekspert på området, men Rosenstand bruger en del krudt på netop dette emne i hans bog og Dandomain shops.
God weekend

Thomsen Telecom - Nattergalevej 8A, Assentoft - 8960 Randers SØ - Tlf. 70 20 50 75 - www.thomsentelecom.dk - www.headsetsupport.dk

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 19:52

Søren Larsen:

Hejsa

Endelig fik Dandomain implementeret nogle af de ændringer, som SEO eksperterne her på Amino har sukket efter. Det skulle ikke undre mig om de har haft en enkelt SEO mand herfra med på råds...

Men ændringer lyder lækre:

------------

Vi har nu opdateret med følgende, så det nu er muligt at:

1) lave individuelle title tags til produkter, hvis ønsket. (Under Produkter --> Beskrivelser)

2) sikre at kun master indekseres af Google og ikke varianter for derved at undgå evt. duplicate content

3) at sikre at varelisters side 1 kun indekseres for også her at kunne mindske evt. duplicate content.

Andre ændringer:

1) Skift mellem visning med- og uden moms er nu clientside, hvorved url ikke ændres ved skift i visning.

2) Forsidelink linker nu til domænet og ikke til domæne/frontpage.html. Det for at ensarte den interne linkning.

------------

Jeg har lige et lille spørgsmål i den forbindelse - når jeg linkbuilder med resten af Internettet, skal jeg så få mine linkpartnere til at linke til http://www.mypets.dk/shop/frontpage.html eller er det ok med www.mypets.dk ?

Mvh Søren

Hej Søren

Ja - vi har været med inde over og fået gennemført bl.a. client side sortering af moms/ikke moms.

Du skal linke til www.mypets.dk - nemlig!

Fra Randers SØ
Tilmeldt 10. May 07
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 20:04

Hej Thomas

Har du en hurtig forklaring på om dette har en sammenhæng

"Mine besøgstal har er halveret siden Dandomain lavede opdateringen i gå. Min analytics fortæller mig at den halvdel der mangler - er dem der normalt kommer fra google søgninger.

Jeg er gået igang med at lave title tags men det tager lige lidt tid, med 600 produkter."
God weekend

Thomsen Telecom - Nattergalevej 8A, Assentoft - 8960 Randers SØ - Tlf. 70 20 50 75 - www.thomsentelecom.dk - www.headsetsupport.dk

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 20:11

det var de da godt nok også lang tid om at få indført :)

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra Hillerød
Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 1711
Fra  Cygnet Skrevet kl. 08:57

Jacob Vang Thomsen:

Hej Thomas

Har du en hurtig forklaring på om dette har en sammenhæng

"Mine besøgstal har er halveret siden Dandomain lavede opdateringen i gå. Min analytics fortæller mig at den halvdel der mangler - er dem der normalt kommer fra google søgninger.

Jeg er gået igang med at lave title tags men det tager lige lidt tid, med 600 produkter."
God weekend

Jeg tror ikke på der er en sammenhæng - den seo-opdatering der har været er relativ minimal inden man selv rigtig begynder at bruge den, så negativ sammenhæng bør der ikke være.

Jeg ville dykke lidt længere ned i din analytics. Er antal sidevisninger også faldet? Er det nogle bestemte søgeord du pludselig ikke bliver fundet på? 

DanDomain ændrede jo også deres Google Analytics kode i samme ombæring, så måske det kan have noget med det at gøre.

Men dyk længere ned i dine tal, så finder ud nok forklaringen.

Kristian Deiborg

ROI-hunter for Bodylab

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)