Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Teknisk webspørgsmål (cron)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg håber I har det godt.

Jeg er ved at blive lidt slem til overspringshandlinger - så i stedet for at tjene penge her til aften besluttede jeg mig for at udvikle min forretnings kundeservice lidt ved eksperimentering med opensourcesystemet osticket.

Jeg kan ikke få den til at hente emails fra min imap server - jeg har sat det hele op efter bedste evne - men der kommer ikke nogen emails ind i systemet.

Så faldt jeg over følgende bemærkning som jeg ikke fatter en bjælde af, men som kan være problemet:

For mail fetcher (POP/IMAP) to work you must set a cron job or simply enable auto-cron

Umiddelbart har jeg ikke lyst til at sidde og hacke, så jeg håber der er nogen der har et quick-fiks. Så jeg krydser fingre på ikke at blive mødt med read-the-fucking-manual-attituden, men jeg vil naturligvis tage det til efterretning hvis det er den generelle holdning.

Kan I hygge Jer !

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 22:38
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jørgen

Du skal bruge den metode som hedder "pipe" til at få mails ind i osticket, basalt set fungerer det sådan at du opretter et underdomæne, f.eks. support.olsensit.dk herefter beder du dine kunder maile til support@support.olsensit.dk ... ELLER forwarder din eksisterende supportmail, så sætter du postfix på din server op til at forwarde mails direkte til et php-script i osticket, som lægger det direkte ind i databsen.

Søg i dokumentation efter "pipe" så finder du helt sikkert beskrevet hvordan man gør.

Dbh

Mikkel

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 22:45

Mikkel Mikjær Christensen:

Du skal bruge den metode som hedder "pipe" til at få mails ind i oscommerce

Du har vist overset er der er tale om osTicket og ikke osCommerce.

Jeg har forøvrigt lige selv sat en ny osTicket op forleden og har også en del bøvl med at få den til at snakke IMAP, den kan fint logge ind på serveren, den henter bare ikke nye mails ned ser det ud til og loggen er ret u-informativ

Den lidt ældre version jeg har kørende på et andet system fungerer perfekt med samme indstillinger, men jeg har ikke lige fået gravet dybere i om det er en bug eller noget.

Ikke at jeg var til megen hjælp..

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 22:49

Tusind tak i to.

Føj hvor lyder det pludselig super kompliceret ! :( Så må jeg jo have fat i min it-mand.

Men tak for hurtige svar !!!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:50
Jeg skal gerne tage et kig på den.
Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 22:50

Jørgen Olsen:

Tusind tak i to.

Føj hvor lyder det pludselig super kompliceret ! :( Så må jeg jo have fat i min it-mand.

Men tak for hurtige svar !!!

Hvis det ikke haster meget skal jeg nok lige give lyd fra mig når jeg får gravet lidt mere i min nye installation der ikke helt spiller, men da det ikke er noget der er livsnødvendigt lige pt så bliver det nok tidligst i weekenden jeg får kigget på det.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 23:11

Anders Christensen:

Du har vist overset er der er tale om osTicket og ikke osCommerce.

Nej den er go nok, jeg snakker skam om osTicket ... dejligt system jeg har brugt i nogen år, desværre har jeg ikke nogen installation kørende lige pt, ellers ville det være nemt at guide jer alle tre igennem opsætning, men i må nøjes med den her:

http://osticket.com/wiki/Email_Piping

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)