Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

iPhone og indkøbsliste

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa aminoer

Jeg tænkte bare på, om I bruger jeres iPhone som indkøbsliste, når I handler ind? Jeg har nemlig fået en idé, som jeg gerne lige ville vende med jer.

Mvh

Jens

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 21:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jens,

En App med inkøbsliste? :-)

Jeg handler aldrig ind, men til en masse ting bruger jeg gerne Noter, når det er noget jeg skal huske. Jeg synes det er så dejlig nemt og hurtigt. Og det ville jeg også bruge hvis jeg handlede ind :)

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Apr 10
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 21:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Sjovt - jeg har lige i dag tænkt, at det ville være skønt med en nem måde at få overført det man mangler at købe ind til iPhonen. Sådan á la det intelligente køleskab der ved hvad der er i det, og "siger" når man skal købe mælk.

Bare mere generelt, så man lige kunne skanne den sidste pose Irmakaffe når man åbnede den, og VUPTI var den på indkøbslisten. Og så ultra nemt tilføje andre ting.

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 21:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

May Kønig Hansen:

Sjovt - jeg har lige i dag tænkt, at det ville være skønt med en nem måde at få overført det man mangler at købe ind til iPhonen. Sådan á la det intelligente køleskab der ved hvad der er i det, og "siger" når man skal købe mælk.

Bare mere generelt, så man lige kunne skanne den sidste pose Irmakaffe når man åbnede den, og VUPTI var den på indkøbslisten. Og så ultra nemt tilføje andre ting.

Sådan som den her måske:

http://www.ismashphone.com/2009/05/red-laser-the-first-accurate-iphone-barcode-scanner-hits-the-app-store.html

Ganske smart... måske ikke lige på kaffen for mit vedkommende. 

Desuden holder jeg mig til vores fælles husk-du-skal-købe liste på køleskabet, så får vi heller ikke købt dobbelt - jo jo vi er skam en meget moderne familie hvor vi deles om det meste - hmmm eller så er jeg vist bare under tøflen :-)

De bedste kaffe hilsner
Søren

Tilmeldt 25. Jul 10
Indlæg ialt: 668
Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kommer an på hvilket koncept og idé du vil bygge videre på.

For der er allerede lavet en app som virker som en indkøbsseddel - altså to-buy-liste - over de ting man mangler at købe. Så når man har skrevet "10 stk. æbler" på listen hjemmefra trykker man bare OK eller lignende når man står i supermarkedet og har smidt det i indkøbskurven, så opdaterer den selv app'en og status på indkøbslisten så de "10 stk. æbler" bliver sorteret og markeret efter at de er ordnet, og så ryger den næste ting frem øverst på listen. 

Men jeg er da meget interesseret i at høre hvad hele ideen går ud på. 

Fra Esbjerg V
Tilmeldt 4. Aug 10
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Valby
Tilmeldt 27. Jul 10
Indlæg ialt: 110
Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er heldigvis ikke begyndt at skulle handle ind endnu, så det bruger jeg ikke (: 
Men jeg bruger tilgængæld min iPod til at tage noter om ting jeg skal huske. Jeg har den altid liggende i tasken, i lommen og under hovedpuden, da man aldrig kan vide hvornår du får en god idé som du hurtigs mulig skal have skrevet ned. Dog bruger jeg også min iPod til meget, meget andet. 

MEN - Jeg hvis jeg skulle handle ind, ville jeg helt sikkert bruge min iPod til dette.
Især hvis der bliver lavet en speciel app som gør det let at tilføje vare. (: 

/ Mikkel Hansen :) 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarene allerførst :-)

Jeg vil helst ikke røbe alt for meget her, men her er lidt af den i hvert fald.

Min kæreste og jeg har begge en iPhone og vi bruger den begge flittigt. For et par måneder siden købte min kæreste så en app, der hedder Indkøbslisten til 6 kr. Jeg synes til at starte med at den var meget smart, men efterhånden som jeg brugte den syntes jeg, at det var meget besværligt og man kunne ikke gøre de ting jeg gerne ville. Så jeg satte mig for at udvikle min egen app (bare til mig selv) og den er jeg sådan set færdig med nu. Den kan alt det jeg selv skal bruge.

Min tanke er så nu, at portere min egen app til Android og så frigive begge apps på App stores. Ikke noget nyt i det. Det, som jeg synes er smart er, at jeg vil lade platformene tale sammen. Via et webinterface opretter man sig som bruger og kan vælge at oprette sine lister på nettet. Når man så er fædig pusher systemet sedlen ud til din iPhone / iPod eller Android mobil. Du kan selvfølgelig også maile eller printe listen ud via nettet. Der er så at sige en 1-til-1 kommunikation. Som nævnt, så har min kæreste også en iPhone. Jeg vil så lade hende koble sig op på min konto, så hun også kan rette i sedlen. Dvs. hvis hun finder ud af at vi mangler agurker, så tilføjer hun det på sin iPhone og 2 sekunder efter har jeg det automatisk på min iPhone (samt på nettet selvfølgelig) og jeg kan gå ud og handle de rigtige ting ind. Mens jeg går i butikken hakker jeg tingene af på min iPhone (eller rydder den bare når jeg er færdig) og systemet er klar til næste gang man vil handle ind. Det er klart, at jeg på sigt vil koble det sammen med andre systemer, men lige nu har jeg rigeligt at se til :-)

Jeg overvejer at lade selve app'en være gratis (enten lave en light udgave med reklamer eller også bare lade den være helt gratis). Hvis den er det vil den kun kunne bruges af dig selv - for at lave synkroniseringen med andre enheder skal man være oprettet som bruger og formentlig betale et eller andet for det. Det ved jeg ikke lige helt endnu.

Hvad synes I om det? Tror I det er overkill i forhold til noget, som egentlig er utroligt simpelt og som i princippet kan løses af gule sedler. Jeg ved, at jeg selv kommer til at bruge det rigtig meget, men jeg er ikke sikker på hvordan andre opfatter det.

Fra Hedensted
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Kig engang på Madopskrifter.nu HD, det er en dansk applikation som kan præcis det du beskriver og meget mere. Den gratis version af Madopskrier.nu blev i maj mdr. kåret i Ekstra Bladet som værende en af de 50 bedste apps til iPhone. Applikationen synkroniserer med den tilhørende hjemmeside (www.madopskrifter.nu), og en Android klient er klar, Android klienten rammer markedet når Google får taget sig sammen til også at give de danske udviklere mulighed for at tjene penge. Madopskrifter.nu sammensætter automatisk din indkøbsliste ud fra de opskriffter du vælger, og det er muligt at koble flere iPhones/iPads på same profil, så alle kan se indkøbslisten i real time. Det er selvfølgelig også muligt at tilføje sine egne varer til listen. Du kan læse mere om konceptet her: start.madopskrifter.nu
Side 1 ud af 1 (9 indlæg)