Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rådgiv mig omkring navn

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej amino venner

Jeg har brug for lidt rådgivning er på en kold regnvejrsdag.

Jeg er i 4-5 måneder arbejdet med projektet "den fede coach" som lanceres her til foråret. I mellemtiden  (sidst i Nov.) ser jeg, at en anden har registreret www.denfedecoach.com med samme koncept. (jeg har .dk)

Jeg kommer til at have rigtig meget fokus på brandét den fede coach med rigtig mange foredrag og seminarer. Derfor gør det endnu mere ondt at se en kopi af det man laver. Ligeledes har jeg indledt et samarbejde med Morten fra www.thehype.dk hvor jeg skal have skrevet en bog.

Min hjemmeside m.m. kommer online i januar og det er Marcel der står for den side af sagen.

Dvs at rigtig mange tinge afhænger af netop det navn, og hvis jeg skal ændre navnet skal det jo være NU. Så jeg er lidt i vildrede og håber du vil kommer med et par gode råd.

Navnet på virksomheden er først ændret her mellem jul og nytår så det har jeg ikke heddet særlig længe. Domænenavnet .dk har jeg dog haft 3 måneder mere end ham.

Så hvad skal jeg mon gøre? Nogen forslag?

Jeg har bestemt ikke noget imod konkurrence, men her er vi over i en tro kopi af mit koncept og der vil helt sikkert blive taget fejl af os.

Fra Kbh
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 145
Skrevet kl. 14:08
Jeg har ingen råd omkring dit navn. Nu er vi jo også færdige med at gå omkring juletræer.

Hvis du er bedst er det ham der skal ærgre sig. Og selv hvis du ikke er, skal han ærge sig.
I vil meget muligt forveksles, men du vil have glæde af den varians der giver .dk mere opmærksom end .com. På den konto kan han ikke regne med så mange finder ham i stedet for dig. Hvis du så lige sætter lidt ekstra af i budgettet til søgemaskineoptimering, så kan du jo sætte et opslag op i hans Fakta med tilbud om coaching inden for brancheskift.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 14:14
Hej Kenneth

Det er lidt svært at afgøre, om han har fået ideen af dig eller sideløbende med dig.

Har du registreret navnet som firmanavn eller varemærke?

Du har jo ikke gjort det vilde på din hjemmeside/blog.

Jeg synes, du bør kontakte ham og se, om I kan finde en mindelig løsning.

Måske kan I dele markedet og få en win-win ud af det?

Jeg glæder mig i øvrigt til snart at skulle mæske mig i gulerodssalat med dig -

mvh Hans

Fra Silkeborg
Tilmeldt 11. Aug 06
Indlæg ialt: 743
Fra  Kommunikationspartiet Renegade Leadership Skrevet kl. 14:19
Hej Kenneth

Kan du ikke vende sagen til noget positivt..? Det tror jeg!

Hvis du er dygtigere, mere sympatisk (det virker det jo allerede til;-), og først og fremmest mere seriøs og kompetent, så bliver du den "gode" og han den "onde" coach. Han stjal et koncept... derfor er han .com og du er .dk. Du er original, han er copy-cat.

Har lige tjekket kopistens foreløbige .com hjemmeside, og hvis du kører et stilet design - som det lader til udfra dit valg af samarbejdspartnere - så vil der være stor forskel i jeres respektive udtryk.

Du har en PR-historie Kenneth, og det vil 80% af alle de konsulenter der udsender pressemeddelelser misunde dig!

Slå koldt vand i blodet og tro på at du er mere kompetent end din konkurrent. Så er I to til at lave PR og reklame for denfedecoach.com og .dk - og lur mig om du ikke både trækker og spiser det længste strå i den duel.

Hvis du alligevel vælger et nyt navn...hva´så med www.FatManTalking.dk;-)

Stol på dit koncept.

Mvh.
René

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 10:30
Hej Kenneth.

Jeg er enig med de glimrende argumenter, de andre er fremkommet med.

Stol på, at DU er originalen. Hvis han søger at kopiere for meget, så vil det i sidste ende skade ham selv og du vil vinde.

Mvh,

Christian 

Tilmeldt 28. Sep 06
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 22:39
Jeg synes at det virker meget underligt at han skulle være interesseret i at stjæle din ide.

Ja, navnet og domænenavn er det samme, men mon ikke han blot har nappet dit domæne og smidt noget dummy indhold på sin side for at presse domæneprisen op. Hverken han eller dig kan være tjent med at I hedder det samme plus-minus .dk/.com. Så en af jer må give jer. 

Få fat på ham (domain: denfedecoach.com, owner: Arne Christensen, email: arne.mc@email.dk) og se om han har rent mel i posen og om han vitterligt har i sinde at drive coaching. Har han ikke, kan du jo give ham en sjat for domænet og forlanger han en ublu pris kan du blot afslå. Så vigtigt er det jo heller ikke hvis han ikke driver coaching. Har han blot lavet siden for at optimere hans domæne-shacking så vil han helt sikkert kontakte dig senere og tilbyde dig domænet for en slik.

Evt. kunne du jo ændre det til dentykkecoach eller denskaldedecoach hvis det passer bedre! 

www.Resultat.dk - En anelse hurtigere
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)