Det kommer an på hvilken type netværk, du søger.
Dansk Netværk er et vidensnetværk for selvstændige med fokus på din egen virksomheds vækst og udvikling. Der er her mulighed for at vidensdele og sparre med ligesindede, få gode råd og feedback på ens udfordringer. Man mødes en gang om måneden (gå-hjem-tidspunkt), og der er også mulighed for at være med i nogle emmespeficikke erfa-grupper og et debatforum på hjemmesiden samt være med på en landsdækkende mail, hvor du vil kunne få svar på dine spørgsmål på meget kort tid. Dansk Netværk er yderligere et af de billige netværk, da det kun koster kr. 3000,- excl. moms om året - uden nogle ekstra udgifter til forplejning m.m. Jeg er selv medlem af Dansk Netværk og får rigtig meget ud af møderne og netværket, og - pudsigt nok - har dette netværk genereret meget salg for mig, til trods for det er er vidensnetværk!
BNI er et salgsnetværk, hvor der er fokus på at generere salg til og med hinanden. Man mødes en gang om ugen om morgenen, og udover den sædvanlige elevatortale er der mulighed for at komme med søgninger og referencer. Det er dog meget amerikansk, og der bliver ført statistik over, hvor aktiv du er, og hvor mange leads du kan generere, men de er meget dedikerede at skabe salg for hinanden (måske pga. statistikken?). Som mange af de andre salgsnetværk koster det omkring kr. 10.000 om året. Personligt synes jeg, det er lidt for meget med at mødes en gang om ugen, for du skal afsætte megen tid til mødet, face2face møder, leads m.m. Jeg kender flere BNIere, som afsætter en hel dag om ugen til det.
Jeg vil dog anbefale dig at prøvebesøge de forskellige netværk i dit område, for det kommer meget an på stil, smag & behag og kemi. Salgsnetværkene plejer at kost kr. 100 excl. moms for et besøg, mens Dansk Netværk (indtil videre) er gratis at besøge.
Ved alle netværk kræver det dog, at man selv er aktiv. Jo mere du giver, jo mere får du tilbage! Men det kan svare sig at netværke!
God fornøjelse!
Med venlig hilsen
Bibbi Bryld
AbMano - Marketing- & websupport
www.AbMano.dk