Hej Aminoer. 2 spørgsmål til Adobe programmer: 1. Jeg skal oprette et InDesign dokument i form af en A5 brochure med fire sider. Min ide var, at oprette dokumentet som opslag - altså to liggende A4 sider, men InDesign insisterer på, at starte med en enkelt side hvorefter mine to opslag så indsættes. Formoder et trykkeri helst modtager pdf med to opslag, så kan nogen komme med info om, hvordan jeg undgår den ene side jeg ikke skal bruge til noget? Jeg bruger InDesign 2.0. 2. Når nu jeg har modtaget en håndfuld billeder, alle som RGB, og jeg skal have oversat dem til CMYK, er det så korrekt opfattet, at jeg kan indstille Photoshop/InDesign til CMYK sådan at når fotos indsættes, så konverteres de automatisk til CMYK? Mange hilsener Camilla |
Oprettelse af opslag i InDesign
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
- 1
Indesign starter altid med en enkelt side, men hvis du herefter indsætter 4 sider, vil du se dem som 2 opslag. Ignorer derfor den første side. Når du laver den færdige pdf-fil, beder du om at få den lavet som opslag af siderne 2-5. Hvis du er i tvivl om, hvilke indstillinger, pdf''en skal have, så spørg trykkeriet. Det er også i deres egen interesse, at din fil er korrekt første gang. Du skal ikke stole på, at dine billeder konverteres i Indesign. Sådan fungerer det ikke. Dine billeder skal altid være i cmyk og 300 dpi, hvilket du kan tilrette i Photoshop. |
Hej Bettina Godt nytår ![]() Tak for hjælpen - så har jeg gjort det korrekt - dejligt at få det på plads. Håber alt står vel til hos jer. Mange hilsener Camilla |
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)