Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er det lige Rohs godkendelse betyder..?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Jan 10
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 18:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har fået kontakt til en kæmpe distributør af legetøjsbiler - både de helt små metal biler (som i gamle dage) + nogle små fjernstyrede modeller...

Jeg har spurgt om bilerne er Rohs godkendt (ved nok ikke præcist hvorfor jeg har spurgt Cool), men leverandøren fortæller at de exporterer til en del kunder i Europa, og ingen af disse kunder får Rohs godkendelsen..

Bilerne er produceret af "non-toxic", og de fremsender CE og R&TTE certifikater til os.. Og de siger dette er okay til scandinavien... De vil dog gerne lave produkterne med Rohs godkendelse, men det kræver så at vi tager 1*40HQ container. Godt nok er jeg optimist, meeeeeen det er da vist lige i overkanten! Big Smile

Er det ok at sælge bilerne i Scandinavien uden Rohs godkendelse?

Hvad står Rohs godkendelsen for?

Kh

Sanne

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12927
Skrevet kl. 19:08

Hej

Uanset hvad din leverendør påstår så er det dig der er ansvarlig som importør for at alle regler er overholdt, vær opmærksom på at du absolut ikke kan være sikker på at deres certifikater er ægte, Kinesere har det med at snyde!!

SanneAN:
Bilerne er produceret af "non-toxic", og de fremsender CE og R&TTE certifikater til os.. Og de siger dette er okay til scandinavien...

Dine produkter skal opfylde kravene i RoHS direktivet.

http://www.mst.dk/Virksomhed_og_myndighed/Kemikalier/Regulering+og+regler/Faktaark+om+kemikaliereglerne/Elektrisk_elektronisk_udstyr.htm

Iøvrigt skal du være tilmeldt elskort ordningen. (Weee direktivet).

www.elretur.dk/default.asp?id=10&Producentansvaret%20for%20WEEE 

Mvh

Ravn

Tilmeldt 18. Jan 10
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 20:22

Hej Ravn

Tusind tak for dine links!..

Jeg er nok ikke blevet 100% sikker på om vi skal have Rohs på netop de produkter jeg har i tankerne, men vil lige tage kontakt til miljøstyrelsen for at blive 100% sikker på at vi gør tingene rigtigt... Endnu engang tak fordi du vil bruge din tid på at hjælpe...

Kh

Sanne

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)