Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor mange besøgende for overskud?

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 28. Jun 10
Indlæg ialt: 275
Fra  Grovkøkkenet.dk Skrevet kl. 14:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har overvejet, hvor mange besøgende man skal have pr. dag/uge/mdr. før man kan tjene på penge på reklamer.
Jeg tænker på et forum som amino og det skal ikke være ved siden af et andet job. Hvor mange skal besøge sådan et forum for, at tjene så mange penge på bannere, at man kan tjene sin egen løn (25-30.000 kr.)?

Jeg ved, at der er mange faktorer der spiller ind, men hvad er erfaringerne? Kvalificerede gæt er meget velkomment. 

Web & IT Manager i State of Green
Mere information om mig på min personlige side

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 14:23

2

Hvis det er de rigtige besøgende, der enten bestiller et Falck abonnement, en charterrejse eller køber en ny mobiltelefon igennem et affiliate banner. Det giver en månedsløn der omkring, vel at mærke hvis du ikke har udgifter forbundet med at skaffe de 2 besøgende.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:26

Det er svært at spå om. Det er jo også et spørgsmål om hvilket type forum du laver.

Hvis du laver et forum for violinspillere, så er det lidt begrænset hvad du kan komme ud med af direkte reklamer, som kan ramme den gruppe.

Så den slags der, er faktisk umuligt at spå om. Det er nok lidt mere, om hvor meget værdi du kan skabe for en eventuel annoncør på dit site, også hvor mange brugere du kan få.

Men lad være med at satse på at leve af det, med mindre du har noget helt unik i din branche, som der ikke særlig mange andre der har. Hvis det så er tilfældet, så skal du først have bygget op, så der er en masse brugere af sitet. De kommer ikke bare fra dag 1. Når du så har det væsentlige antalbrugere, skal du finde ud af hvordan du vil skaffe dine reklamer. Bliver det igennem partnerprogrammer, eller vil du selv ringe leverandører ned og snakke med dem om eventuelle annoncer.

Hvad er det for et forum du vil lave? Så er det nok lidt lettere at guide dig.

Morten

Fra København
Tilmeldt 28. Jun 10
Fra  Grovkøkkenet.dk Skrevet kl. 14:42

Ja, jeg tænkte nok at det var for bredt til at man kunne estimere mere præcist.

Et tænkt eksempel er et vin forum. Her ville bryde vin og Holte vinlager være oplagte annoncører. Dog ser jeg den type annoncører som uatraktive affiliate mæssigt. Her ville en fast reklamepris måske være bedre. Denne type niche forum kunne nok skabe en del besøgende, men vil det være nok? Jeg ville gerne kunne arbejde fuldtid med forummet, da jeg synes at mange fora er for statiske. Der sker for lidt.

Det er måske for optimistisk, men spørger man ikke, får man intet svar :)

Tilmeldt 14. Apr 10
Indlæg ialt: 975
Skrevet kl. 14:51

Du skal nok ikke satse på at kunne leve fuldtids af det de første 2 år.

Men lav en markedsundersøgelse, og find ud af hvor mange der ville bruge sådan et forum.

Find derefter nogle relevante annoncører og få et tilbud fra dem.

Evt. kan du via. forummet få nogle gode aftale på plads med leverandører så i er 10 personer der bestiller en masse vin, og derved får stor rabat, og så kan du tage fx 10 % af den rabat.

Tobias.

Fra Roskilde
Tilmeldt 27. Nov 09
Indlæg ialt: 514
Fra  Lytter.dk Skrevet kl. 14:53

Er det et forum for vin-interesserede du er ude i, eller vil du have et katalog over vine?

Umiddelbart er prisen for annoncører rimelig forskellige. Amino er fx ikke specielt billige at annoncere hos, men det er så også et kæmpe site. Der findes intet værre end sider med en masse ligegyldige reklamer, så det vil klart være at foretrække, at finde nogle ordentlige reklamer eller annoncører.

Stifter af musikbloggen Lytter.dk og bureauet Copenhagen Publicity.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:53

Det kommer meget an på hvad du ønsker at formidle og hvem målgruppen er - Det grå guld er mere værd end 10 årige piger Smile

Fra København
Tilmeldt 28. Jun 10
Fra  Grovkøkkenet.dk Skrevet kl. 14:57

Tobias, det er gode pointer du kommer med.

Jeg har dog et problem med en markedsundersøgelse. Man kan jo godt estimere hvor mange som drikker vin og hvor meget. Man kan måske også se hvem som deltager i diverse smagninger. Men eksisterer der en "formel" for hvor mange som interesserer sig for området, der ville gå så langt som til at lave en profil på sådan et forum? Igen er det nok forskelligt om det er et hardwareforum eller arkæologiforum, men hvor stor en gruppe skal der være, før man kan regne med en ordentlig tilslutning? Det er nogle af tankerne.

Jeg vil selvfølgelig lave en del opsøgende arbejde til udbydere og indhente tilbud. Det er nok der jeg har min force.

At jeg ikke kan leve af det de første år, er fint med mig, så længe der er et potentiale på sigt. Det kan jo være svært at sige, men det kunne være rart med nogle indikatorer.

Fra København
Tilmeldt 28. Jun 10
Fra  Grovkøkkenet.dk Skrevet kl. 14:59

Det er i dette tilfælde et vinforum og jeg er enig i, at det ikke skal være reklamer der dominerer.

Niller, den var god med det grå guld. Det tror jeg du har ret i, selvom teenagerne efterhånden har en væsentlig magt i familien :)

Fra Roskilde
Tilmeldt 27. Nov 09
Indlæg ialt: 514
Fra  Lytter.dk Skrevet kl. 15:03

Hvis du skaber en side med god aktivitet og et godt besøgstal, kan du godt tjene fint på annoncører. Det ville jo fx være guld for vinforhandlere at annoncere på en side som din, hvis der er masser af snak om vin - måske endda forhandlere som sælger vin online, hvis det findes.

Jeg har selv planer om et forum, hvor der klart vil være fokus på, at få annoncørernes interesse, med en masse brugere og god aktivitet :)

Stifter af musikbloggen Lytter.dk og bureauet Copenhagen Publicity.

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)