Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Photoshop vs. ??? Og kursus hertil

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Hedensted
Tilmeldt 29. May 08
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fysisk butik hvor vi for et lille års tid siden tilføjede en webshop. Nu er jeg efterhånden nået dertil hvor jeg er træt af at betale fakturaer for at firmaer der laver bannere og ændre på filtyper osv....

Jeg overvejer at investere i et program så jeg selv kan lave simple bannere og måske med tiden annoncer m.m.

Hvilket program kan anbefales og hvad med et kursus så man kommer godt igang med det?

Håber at få nogle tilbagemeldinger med jeres erfaringer og måske et godt tilbud :-)

Mvh Kim  

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 08
Indlæg ialt: 838
Skrevet kl. 15:34

Hej Kim,

Vi arbejder i programmerne Photoshop og Fireworks - begge fantastisk programmer! De er nok mere for viderekommende, men hvis man afsætter noget tid med dem, så kan man opnå nogle fede resultater!

Held og lykke med det!

/Bomann

Automatiser din marketing rapportering med Unvault.io.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:38

kimalminde:
Jeg overvejer at investere i et program så jeg selv kan lave simple bannere og måske med tiden annoncer m.m.

Overvej evt. http://www.gimp.org/, hvis det bare er dine behov. Omvendt er der langt bedre guides til Photoshop, så ved at betale de ~8.000 som en licens koster, kan du nok komme igang uden decideret undervisning.

Fra Odense
Tilmeldt 16. Feb 09
Indlæg ialt: 156
Fra  Symatic Skrevet kl. 15:41
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Som du selv er inde på, så er Photoshop (PS) et godt bud, men det koster en del. Hvis du ikke har lyst til at betale det som Adobe tager for PS, så kan jeg anbefale Gimp http://www.gimp.org/ det er Open source billedebehandlingsprogram. Gimp kan stort set det samme som Photoshop, der er dog nogle ting som PS kan som ikke andre billedebehandlingsprogrammer kan, men det er ikke noget "alm" brugere har brug for, og når du "bare" skal lave simple bannere samt annoncer, og andre små ting til din webshop er Gimp mere en fint nok.

Hvorfor bruger alle så ikke Gimp. Hvis man har lavet grafik i PS et stykketid virker Gimp meget anderledes i brugerfladen. Det er lidt som hvis man har kørt windows altid, og så skal til at bruge en MAC så kan man ikke finde rundt, kopi filer, finde keys etc. Men det tager ikke så langtid at lære.

Fik jeg sagt at Gimp er GRATIS.

Der er rigtig mange guides til både PS og Gimp på nettet, det letteste er at Google det. Når du har bestemt dig for hvilket program du vil bruge kan du jo skrive til mig, og jeg skal så finde nogle begynder guides til dig hvis du har brug for det.

Thomas Kjær

Fra Hedensted
Tilmeldt 29. May 08
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 16:54

Tak for alle jeres svar...

Jeg har nu downloaded Gimp. Jeg har hentet en manual fra skolekonsulenterne.dk. Kan i evt. anbefale "bedre" manualer et andet sted?

Tilmeldt 9. May 10
Indlæg ialt: 211
Skrevet kl. 17:09

Jeg har tidligere fundet mini kurser i forskellige ting i Gimp - f.eks. : http://gimp-tutorials.net/

Der findes masser af hjælp og vejledning på nettet, så jeg er ikke enig i at der findes mere til Photoshop - men det kan godt være det bliver mere svært at finde et rigtigt kursus i Gimp i forhold til de mange Photoshop kurser der findes.

Men der findes masser af videoer man kan købe der bør kunne udgøre det for et kursus - f.eks. : http://www.learngimpfast.com/

Ellers den hurtige og gratis er Youtube.com og søg på "Gimp Tutorials" - så skal der nok komme en del.

Jeg bruger selv GIMP, til de små simple ting med billeder osv. bruger jeg Irfan.

Har du en android enhed der ikke er "Google" godkendt - se 1mobile.com som APK marked.

Fra København
Tilmeldt 20. Jan 06
Indlæg ialt: 280
Skrevet kl. 15:00

For lige at ryste den traditionelle pose: Når du har en butik og en webshop har du sansynligvis også behov for at kunne lave lækre sager til vinduet, skiltning, temaskiltning event posters til A skilt, funky prismærker etc. 

Et program der er stjerne til det er InDesign. I nyeste version kan det program også regne i pixels, så man kan lave grafik til nettet dvs. bannere. Photoshop's effektmotor er ligeledes inkluderes i InDesign. Det kan også producere Flashbannere direkte uden stop. Med andre ord er der åbnet flere muligheder for dem der har brug for grafik til både den analoge og digitale verden. 

Men er ressourcerne smalle - så hold dig til diverse opensource sager.  

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)