Michael Richard Warren Olsen aka Wonderboy:
Davs igen.
Jeg tror at jeg er kommet til at dumme mig lidt med min Wordpress.
Sagen er den at jeg inden i mit kontrolcenteret har slettet alt teksten der høre til en fil der hedder slideshow.php ( via editoren ) - det skyldes at jeg at lige skulle tjekke hvad der ville ske ved det.
Jeg troede at jeg var smart, så jeg havde selvfølig kopieret alt koden ind i et tekstdokumet på min computer, så kunne jeg jo altid sætte det tilbage igen, men det kan jeg ikke da min hjemmeside giver mig denne fejlmeddelse
Fatal error: Call to undefined function arras_get_slideshow_thumb_size() in /home/www/drq.dk/wp-content/themes/arras-theme/library/launcher.php on line 12
Okay tænkte jeg - og så loggede jeg mig så ind på min FTP ( FileZilla ) - herfra ville jeg mene at jeg så burde kunne åbne min slideshow.php - og så smide den gemte kode ind i på den måde - det kunne jeg sådan set også godt, men problemet er at bare at det stadigevæk ikke får hjemmesiden til at virke.
Mega mærkeligt.
Jeg har ikke rørt ved den fil der hedder launcher.php - så hvorfor brokker den sig over den fil?
Nå, for pokker så virkede det sgu lige pludselig af sig selv - serveren har åbentbart været lidt langsom om at opdage at jeg har smidt teksten ind igen.
Nå, men så tilbage til slideshow.php igen.
Jeg kunne rigtigt godt tænke mig at få billedet fastfrosset og pilene væk fra billedet - jeg syntes ikke at slideshow er særligt fedt - hvordan bære jeg mig ad med det?
Jeg sad og legede lidt med at fjerne controls next og prev - men det hjælp ikke - jeg havde også leget med speed - men det indikere bare tiden mellem billedskiftningerne.
Helt præcist kunne jeg bare godt tænke mig at der var et enkelt billed på forsiden uden pile og uden shows. Jeg tør ikke at lege med ilden mere for i nat - det må vente til en anden god gang.
Håber at der er nogen der kan overskue koden, for ændre og sletter bare noget, og så ser jeg hvad sker på siden.
<?php if (is_home() || is_front_page()) : ?>
$('#featured-slideshow').cycle({
fx: 'fade',
speed: 250,
next: '#controls .next',
prev: '#controls .prev',
timeout: 6000,
pause: 1
});
<?php endif ?>
Her er hele koden:
<?php
function arras_add_slideshow() {
if ( ( $featured1_cat = arras_get_option('slideshow_cat') ) !== '' && $featured1_cat != '-1' ) {
?>
<?php
$stickies = get_option('sticky_posts');
rsort($stickies);
if ($featured1_cat == '-5') {
if (count($stickies) > 0)
$query = array('post__in' => $stickies, 'showposts' => arras_get_option('slideshow_count') );
} elseif ($featured1_cat == '0') {
$query = 'showposts=' . arras_get_option('slideshow_count');
} else {
$query = 'showposts=' . arras_get_option('slideshow_count') . '&cat=' . $featured1_cat;
}
$q = new WP_Query( apply_filters('arras_slideshow_query', $query) );
if ($q->have_posts()) :
?>
<!-- Featured Slideshow -->
<div class="featured clearfix">
<div id="controls">
<a href="" class="prev"><?php _e('Prev', 'arras') ?></a>
<a href="" class="next"><?php _e('Next', 'arras') ?></a>
</div>
<div id="featured-slideshow">
<?php $count = 0; ?>
<?php
if (function_exists('dsq_loop_end')) remove_action('loop_end', 'dsq_loop_end'); // remove DISQUS action hook ?>
<?php while ($q->have_posts()) : $q->the_post(); ?>
<div <?php if ($count != 0) echo 'style="display: none"'; ?>>
<a class="featured-article" href="<?php the_permalink(); ?>" rel="bookmark">
<?php echo arras_get_thumbnail('featured-slideshow-thumb'); ?>
<span class="featured-entry">
<span class="entry-title"><?php the_title(); ?></span>
<span class="entry-summary"><?php echo arras_strip_content(get_the_excerpt(), 20); ?></span>
<span class="progress"></span>
</span>
</a>
</div>
<?php $count++; endwhile; ?>
<?php if (function_exists('dsq_loop_end')) add_action('loop_end', 'dsq_loop_end'); // add it back for other queries to use ?>
</div>
</div>
<?php endif; ?>
<?php
}
}
add_action('arras_above_index_featured_post', 'arras_add_slideshow');
function arras_add_slideshow_js() {
?>
<script type="text/javascript">
jQuery(document).ready(function($) {
<?php if (is_home() || is_front_page()) : ?>