Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google siger muligvis malware

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Aug 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 00:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ny her på siden, men håber folk vil hjælpe. Jeg beklager desuden, hvis indlægget er placeret forkert.

Jeg driver en webshop og en blog med en ven, og vi har fået en email fra Google. De siger siden muligvis beskader vores besøgendes computer med trojan eller andet lort.

Hvordan renser vi siden hurtigt? Er der nogle redkkaber, som vi kan benytte eller nogle folk herinde, som kan hjælpe? 

Tilmeldt 2. May 10
Indlæg ialt: 107
Skrevet kl. 01:58

helpppme:

Jeg er ny her på siden, men håber folk vil hjælpe. Jeg beklager desuden, hvis indlægget er placeret forkert.

Jeg driver en webshop og en blog med en ven, og vi har fået en email fra Google. De siger siden muligvis beskader vores besøgendes computer med trojan eller andet lort.

Hvordan renser vi siden hurtigt? Er der nogle redkkaber, som vi kan benytte eller nogle folk herinde, som kan hjælpe? 

Du kan sende en PM eller oplyse sidens navn.

Du kan læse mere om hacking af websites på webhoteller

René Madsen

Online Marketing - online markedsføring - søgemaskineoptimering og Adwords

Tilmeldt 29. Aug 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 02:04

Det er ikke muligt at sende dig PM. Hvordan gøres det?

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 02:22

Smid et link til siden. Du skal først og fremmest have fundet ud af hvordan de har fået adgang, og det behøver ikke nødvendigvis være via din side/filerne. Hvis du slev haft haft noget snask på din pc, kan "hackeren" meget vel  have fået fat i dine FTP-oplysninger, inklusiv kodeord.

1 ) Rens din PC
2 ) Skift FTP oplysninger
3 ) Undersøg hvad der give denne advarsel.

Det er typisk en iframe der henviser til suspekte sider, eller voldsomt rodet javascript. Et semi-trænet øje kan hurtigt gennemgå filerne, for sådan noget snask.

Med venig hilsen
Casper Schneideriet 

Fra Roskilde
Tilmeldt 9. May 06
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 17:06

Vil lige tilføje at sikkerhedshullet meget vel kan være placeret i dit CMS eller et tilhørende plugin. Sørg for at opgradere både CMS og evt. plugins til seneste version. Bemærk at dette ikke fjerner det snask der allerede er placeret i filerne, men blot lukker hullet.

Jeg kan se at der er andre herinde der opfordrer dig til at skrive sidens URL her i tråden - Dette vil jeg på det kraftigste fraråde dig. Faren ligger i at dine potentielle kunder evt. Googler dit firmnavn, og finder en tråd om at du er blevet hacket - Formentlig med det resultat at de finder et andet sted at handle online.

5 års SEO-erfaring - Jeg udfører freelance SEO-opgaver. Alt i effektiv linkbuilding, der giver konkurrenterne baghjul! Fang mig på ossian@engmark.me

Tilmeldt 2. May 10
Indlæg ialt: 107
Skrevet kl. 17:26

helpppme:

Der er i øjeblikket et kæmpe problem med hackede websites på et af de store danske webhoteller, der ligger rigtigt meget snavs på deres servere, vi har kontaktet webhotellet og talt med dem om problemet. Jeg har skrevet lidt om det på vores blog

Hackerangreb på webhotel

René Madsen

Online Marketing - online markedsføring - søgemaskineoptimering og Adwords

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)