Jeg er ny her på siden, men håber folk vil hjælpe. Jeg beklager desuden, hvis indlægget er placeret forkert.
Jeg driver en webshop og en blog med en ven, og vi har fået en email fra Google. De siger siden muligvis beskader vores besøgendes computer med trojan eller andet lort.
Hvordan renser vi siden hurtigt? Er der nogle redkkaber, som vi kan benytte eller nogle folk herinde, som kan hjælpe?
Jeg er ny her på siden, men håber folk vil hjælpe. Jeg beklager desuden, hvis indlægget er placeret forkert.
Jeg driver en webshop og en blog med en ven, og vi har fået en email fra Google. De siger siden muligvis beskader vores besøgendes computer med trojan eller andet lort.
Hvordan renser vi siden hurtigt? Er der nogle redkkaber, som vi kan benytte eller nogle folk herinde, som kan hjælpe?
Smid et link til siden. Du skal først og fremmest have fundet ud af hvordan de har fået adgang, og det behøver ikke nødvendigvis være via din side/filerne. Hvis du slev haft haft noget snask på din pc, kan "hackeren" meget vel have fået fat i dine FTP-oplysninger, inklusiv kodeord.
1 ) Rens din PC 2 ) Skift FTP oplysninger 3 ) Undersøg hvad der give denne advarsel.
Det er typisk en iframe der henviser til suspekte sider, eller voldsomt rodet javascript. Et semi-trænet øje kan hurtigt gennemgå filerne, for sådan noget snask.
Vil lige tilføje at sikkerhedshullet meget vel kan være placeret i dit CMS eller et tilhørende plugin. Sørg for at opgradere både CMS og evt. plugins til seneste version. Bemærk at dette ikke fjerner det snask der allerede er placeret i filerne, men blot lukker hullet.
Jeg kan se at der er andre herinde der opfordrer dig til at skrive sidens URL her i tråden - Dette vil jeg på det kraftigste fraråde dig. Faren ligger i at dine potentielle kunder evt. Googler dit firmnavn, og finder en tråd om at du er blevet hacket - Formentlig med det resultat at de finder et andet sted at handle online.
5 års SEO-erfaring - Jeg udfører freelance SEO-opgaver. Alt i effektiv linkbuilding, der giver konkurrenterne baghjul! Fang mig på ossian@engmark.me
Der er i øjeblikket et kæmpe problem med hackede websites på et af de store danske webhoteller, der ligger rigtigt meget snavs på deres servere, vi har kontaktet webhotellet og talt med dem om problemet. Jeg har skrevet lidt om det på vores blog