Hej, jeg har lige oprettet denne profil som er lidt "undercover" :-) Jeg har planer om at starte en virksomhed indledningsvis som hobby og måske fuldtid på længere sigt. Mit problem er, at jeg bor i andelsbolig. I foreningens vedtægter står, at der ikke må drives nogen form for erhverv i boligen. Nogen vil sige, at det jo ikke rummer meget plads til fortolkning, meeen... Det er jo ikke ulovligt at VÆRE erhvervsdrivende - f.eks. bor her en maler som dog har sit CVRnr registreret der hvor han har sine lokaler, men mon ikke sådan en håndværker også har en hvis aktivitet i sit hjem med regnskab og sådan. Det jeg mener er: jeg skal ikke have nogen form for køb og salg, ikke noget varelager, ingen form for kunder og konsulenter på besøg, ingen skiltning på dør og postkasse og ingen annoncering der sætter min virksomhed i forbindelse med adressen her. Jeg skal bare sidde i min lejlighed med mine kontorredskaber. Så jeg tænker: hvad kan A/B have imod dette? Skal jeg spørge bestyrelsen og risikere at få et nej? Eller skal jeg registrere mig her på adressen og håbe at igen opdager det (hvordan?) og/eller har noget i mod det? Eller lade min virksomhed registrere på mine forældres adresse og få post fra det offentlige dér? |
"...at *ingen opdager det"