Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomhed i lejlighed

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Aug 10
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 18:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg har lige oprettet denne profil som er lidt "undercover" :-)

Jeg har planer om at starte en virksomhed indledningsvis som hobby og måske fuldtid på længere sigt. Mit problem er, at jeg bor i andelsbolig. I foreningens vedtægter står, at der ikke må drives nogen form for erhverv i boligen. Nogen vil sige, at det jo ikke rummer meget plads til fortolkning, meeen...

Det er jo ikke ulovligt at VÆRE erhvervsdrivende - f.eks. bor her en maler som dog har sit CVRnr registreret der hvor han har sine lokaler, men mon ikke sådan en håndværker også har en hvis aktivitet i sit hjem med regnskab og sådan. Det jeg mener er: jeg skal ikke have nogen form for køb og salg, ikke noget varelager, ingen form for kunder og konsulenter på besøg, ingen skiltning på dør og postkasse og ingen annoncering der sætter min virksomhed i forbindelse med adressen her. Jeg skal bare sidde i min lejlighed med mine kontorredskaber.

Så jeg tænker: hvad kan A/B have imod dette? Skal jeg spørge bestyrelsen og risikere at få et nej? Eller skal jeg registrere mig her på adressen og håbe at igen opdager det (hvordan?) og/eller har noget i mod det? Eller lade min virksomhed registrere på mine forældres adresse og få post fra det offentlige dér?

Tilmeldt 29. Aug 10
Skrevet kl. 18:48

"...at *ingen opdager det"

Tilmeldt 14. Apr 10
Indlæg ialt: 975
Skrevet kl. 18:54
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej du.

Hvis der i foreningens vedtægter står at der ikke må drives erhverv i boligen, vil jeg ikke råde til at sætte adressen som din virksomhedsadresse, og så håbe på ingen opdager det.

Jeg ville tage en snak med bestyrelsen, da nogle ville give et ja, når du du hverken skal have kundebesøg, reklamer eller noget andet der forbinder adressen med en virksomhed. Det værste der kan ske er jo at du får et nej, og så må du tage den derfra.

Tobias.

Tilmeldt 29. Aug 10
Skrevet kl. 22:01

Nå, jeg gik til bestyrelsen og fik 'ja'. Det generelle forbud står ved magt, men hvis min virksomhed er af den karakter, jeg har beskrevet her, skal jeg ikke høre noget...

Tilmeldt 25. Jul 10
Indlæg ialt: 668
Skrevet kl. 22:10

AnonymIværksætter:

Nå, jeg gik til bestyrelsen og fik 'ja'. Det generelle forbud står ved magt, men hvis min virksomhed er af den karakter, jeg har beskrevet her, skal jeg ikke høre noget...

Det er jo kanon - så er det bare at komme i gang! Yes

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 22:11

Hej

Den bestemmelse som du henviser til er en standard, som typisk går igen i alle boligforeninger. Den er som oftest med direkte henvisning til virksomhedsdrift, som kan være til gene for andre beboere, eks. mange kundebesøg, personale, støj o.s.v..

Det er faktisk meget sjældent, at eks. konsulentvirksomhed indenfor IT - Liberale erhverv m.v. bliver  afvist ved en forespørgsel.

Tonny

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)