Det er super godt, at du får en række kritiske spørgsmål til dit projekt; disse kritiske spørgsmål kan du så overveje hvorvidt de egentlig er relevante, og hvordan du vil modgå dem.
Jeg har faktisk oplevet det stik modsatte; jeg kom på en idé som alle sagde var super god, og fik ikke rigtig nogen kritiske spørgsmål af betydning. Det medvirkede så til, at da jeg først var igang, kom alle udfordringerne og problemerne, uden at jeg havde haft chance for at forberede mig på dem.
Så tag de kritiske spørgsmål og kommentarer som guldkorn, og overvej hvad du vil gøre ved hvert af disse.
Hvis du har brug for yderligere (uforpligtende) sparring, er du velkommen til at kontakte mig; de ting jeg ikke kan hjælpe med, har jeg et godt netværk at trække på angående sådanne ting.
Min svigerfar kunne ikke forestille sig, at der var et behov for min ydelse da jeg startede ud for 5-6 år siden - idag er han superstolt af mig og min virksomhed.
Jeg skal gerne komme med noget sparring, hvis du får brug for det - eller bare min umiddelbare mening.
Super fedt at høre! min onkel han blev nærmest sur da jeg fortalte ham om det, og sagde at man ikke skal genopfinde telefonbogen osv. men det mener jeg bestemt heller ikke at jeg gør. Men da det var han reagerede sådan, blev jeg bare endnu mere opsat på at gennemføre det, og vise ham at det ikke er nogen dårlig ide.
Og tak for tilbuddet - jeg vil gøre brug af det hvis det bliver nødvendigt!
Ikke al kritik eller råd, er med Janteloven i tankerne. Det kan
være at de som ikke synes om idéen netop ønsker det bedste for
trådstarteren.
Mvh. Rune.
Allan Jensen:
Jeg har faktisk oplevet det stik modsatte; jeg kom på en idé som alle sagde var super god, og fik ikke rigtig nogen kritiske spørgsmål af betydning. Det medvirkede så til, at da jeg først var igang, kom alle udfordringerne og problemerne, uden at jeg havde haft chance for at forberede mig på dem.
Det beskriver meget godt at konstruktiv kritik er at foretrække, hvis andre kan se at et projekt ikke er bæredygtigt.
Ikke al kritik eller råd, er med Janteloven i tankerne. Det kan
være at de som ikke synes om idéen netop ønsker det bedste for
trådstarteren. Jeg synes at der er en stigende tendens til at råbe jantelov for ofte. Det er efter min mening ved at kamme over.
Mvh. Rune.
Allan Jensen:
Det beskriver meget godt at konstruktiv kritik er at foretrække, hvis andre kan se at et projekt ikke er bæredygtigt.
Hvis du har en god fornemmelse i maven, og idéen "kun" koster dig 25.000 kr. at søsætte, så kast dig ud i projektet.
Min far er ligesom din onkel revisor, og det er nok ikke det mest pålidelige folkefærd at spørge til råds, når det kommer til at tage chancer her i livet. De mener det godt, men de ser ofte flere problemer end muligheder :-)
Dbh
Thomas
Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.