Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tekstbehandling på Macbook. Hvad bruger du?

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 11. Sep 07
Indlæg ialt: 515
Fra  Blacksnow.dk Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.. 

Jeg har købt mig en Macbook Pro og er ved at finde ud af hvordan det hele virker. Jeg er meget imponeret på mange måder, men tekstbehandling volder mig en del problemer. Jeg har hentet open office og neooffice, men ingen af pakkerne kan "læse" mine word dokumenter fra min windows computer.

Det er meget vigtigt at jeg kan se og redigere i office filer, uden nogen problemer. Jeg ved at man kan købe office pakken til mac, hvilket selvfølgelig ville være oplagt, men inden jeg gør det, vil jeg gerne høre hvad I andre bruger til tekst redigering på jeres mac? 

Jeg leder altså efter den pakke/løsning som gør at jeg uden problemer kan se, oprette og redigere office dokumenter, excel ark, præsentationer. 

På forhånd tak.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 13:23
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis du vil have at det spiller 100% sammen med dine officeting på PC, så er der nok ikke nogen vej udenom MS Office til Mac.

Ellers kan jeg varmt anbefale iWork - Den bruger jeg selv meget mere end officepakken.

Men det format jeg primært udveksler dokumenter med folk i er så også PDF i form af tilbud eller kontrakter, så jeg er sådan set ret ligeglad med om officepakken kan læse det jeg laver ;-)

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Århus
Tilmeldt 11. Sep 07
Fra  Blacksnow.dk Skrevet kl. 13:28

Okay. Tak for dit svar!

Hvad med mailprogram? Jeg vil gerne kunne overfører mine gamle mails og mapper fra Outlook og kunne se dem på min mac. Følger Outlook med i Office pakken til Mac?

Fra Hvidovre
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 543
Fra  Steinaa Skrevet kl. 14:21

Jeg startede selv med MS Office men er gradvist gået mere og mere over til iWork og bruger i dag stort set kun Office til emner der skal bruges ude af huset.

I officepakken er Entourage (Mac udgaven af Outlook). Jeg har dog ingen erfaring med den da jeg ufatteligt hurtigt forelskede mig i Mail.app

Fra Århus
Tilmeldt 11. Sep 07
Fra  Blacksnow.dk Skrevet kl. 14:31

Okay. Og du kan sagtens åbne og redigere i dokumenter som du får tilsendt, som er oprettet i office pakken?

Fra Hvidovre
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 543
Fra  Steinaa Skrevet kl. 14:46

Hvis jeg får tilsendt noget oprettet i office bruger jeg selv office - ellers kan det til tider drille en smule med manglende skrifttyper, rammer eller indrykninger om end det er nogen tid siden jeg sidst har prøvet, så jeg skal ikke kunne sige om der er kommet opdateringer der har løst de problemer.

Fra København
Tilmeldt 15. Aug 10
Indlæg ialt: 364
Fra  Søren Sjøgren, foredragsholder Skrevet kl. 23:27

Jeg skiftede selv til Mac i starten af 2010. Jeg bruger Office-pakken - den fungerer ganske glimrende. Til mit forbrug har det været pengene værd.

Desuden bruger jeg to små programmer til at håndtere PDF filer.

PDFpen der giver dig mulighed for at redigere i PDF filer.
Combine PDFs til at sætte forskellige PDF sammen til et dokument.

God fornøjelse med din nye Macbook

Fra Århus
Tilmeldt 11. Sep 07
Fra  Blacksnow.dk Skrevet kl. 00:27

Søren Sjøgren:

Jeg skiftede selv til Mac i starten af 2010. Jeg bruger Office-pakken - den fungerer ganske glimrende. Til mit forbrug har det været pengene værd.

Desuden bruger jeg to små programmer til at håndtere PDF filer.

PDFpen der giver dig mulighed for at redigere i PDF filer.
Combine PDFs til at sætte forskellige PDF sammen til et dokument.

God fornøjelse med din nye Macbook

Tak for dit svar Søren.

Overvejer også kraftigt at investere i Office pakken.
Klarer du dig så uden parralels, virtual box eller hvad de andre programmer nu hedder?

Fra Valby
Tilmeldt 7. Aug 09
Indlæg ialt: 140
Fra  Monera ApS Skrevet kl. 00:30
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Jeg kører selv Office, men Office 2008 serien er ret ringe og ret forskellige fra den Office man er vant til fra Windows. Jeg har dog hørt Office 2011 skulle være ret godt.

Jeg har dog en bootcamp installeret: Der er tidspunkter hvor man er nødt til at acceptere Mac har sine begrænsninger.

Er i gang med at lave verdens bedste inkassobureau hos Likvido Inkasso.

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2814
Skrevet kl. 00:41

Jeg bruger Open office, iwork og har office pakken via crossover.  + VMware til brug naar jeg skal bruge XP. Crossover læser de fleste windows programmer inde i osx saa er du fri for at skifte til XP via VMware eller andet ligende program.

Tillykke med MBP'en! Jeg er mega glad for min. Pengende værd!

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)