Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

CMS

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Jan 07
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Er der nogen der kan fortælle mig om der er nogen forskel på et CMS system eller en portal og i så fald hvori forskellen ligger?

Findes der forresten et CMS system som kan anvendes uden til at lave hjemmesider uden nogen programmeringsmæssige forudsætninger?

MVH
Andreas

Fra Brønshøj
Tilmeldt 11. Jul 06
Indlæg ialt: 232
Skrevet kl. 22:16
CMS og portal kan som udgangspunkt slet ikke sammenlignes - og så alligevel lidt.

En portal - eller for den sags skyld en shop, et forum osv - er en frontend, hvor brugerne kommer ind og benytter de muligheder som hjemmesiden nu engang giver.

Et CMS er det bagvedliggende, hvormed man som side-administrator kan styre hvad der skal være af indhold på hjemmesiden uanset om det så er en portal eller noget helt andet.

En stor del af meningen med CMS systemer er netop, at de skal kunne benyttes uden programmeringsmæssige forudsætninger - nogle kan du leje gennem webhotellerne, andre skal man (som regel forholdsvis enkelt) selv sætte op på et webhotel. Der findes næsten alt for mange af sådanne systemer i dag så præcis hvad der kan passe bedst til dine behov kan jeg ikke svare på.

Kim Larsen | kim@soze.dk | soze.dk
alkoholprocent.dk | blomsterdekoratoer.dk | hopogdans.dk

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 00:43
Hej Andreas

Og godt nytår til alle

Jeg har udviklet cms systemet Site-editor specielt med henblik på, at folk har andet at lave, end at rode rundt for at finde ud af, hvordan det hele virker. Vel at mærke uden at gå på kompromis med, hvordan de besøgende oplever hjemmesiden.

Det skal bare virke! Og det skal være super nemt at administrere.

F.eks. så gemmer Site-editor selv hver oploadet billede komprimeret i 4 forskellige størrelser, som efterfølgende kan ændres på serveren, hvis du finder ud af, at billedet skal være lidt større eller mindre.
Alle mine kunder lærer at bruge Site-editor på under 1/2 time... Uden programmering

Såfremt du har brug for et kombineret portal- og cms system, så kan jeg sætte det sammen efter dine behov.

Send mig en PM hvis du vil vide mere...

Venlig hilsen,

Christian

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)