Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

.pro domæner, noget man skal være specielt opmærksom på?

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 1. Jul 10
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenni Nielsen:

Efter hvad jeg lige kunne læse mig frem til, er .pro domænet reserveret til professionelle.

Læs evt. mere her:
http://en.wikipedia.org/wiki/.pro

Det tro jeg ikke, For jeg fandt et hosting selvskab der hosted game servers, Deres service var langt fra prof,

Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 851
Skrevet kl. 15:16
Gennemsnit 3,5 stjerner givet af 2 person

Hej Nicolaj,

Nicolaj Thomasen:
Nogen herinde der ejer et .pro domæne og er blevet bedt om at indsende bevis for at man er prof et eller andet?

Jeg har masser af .pro domæner. Købte dem fordi de var billige om indeholdte min internationale keywords. Det virker som om at .pro domæner er oversete at den store verden.
Jeg har købt min igennem GratisDNS og angav CVR-nr. ved bestilling (det gør man vist med alle domæner hos GratisDNS, hvis man skal have dem registreret til firma), så jeg har ikke angivet noget specielt for at få domænerne.

Christian Reupke:
Jeg tror dog godt, at man kan slippe afsted med en ansøgning og få et .pro registreret, men det betyder nødvendigvis ikke at registreringen i sidste ende er gyldig :) Derfor vil jeg ikke anbefale det, da man nemt kan miste sit domæne.

Man kan læse kravet her: Who can register a .PRO domain. Det synes jeg ikke harmonerer særligt godt med din anbefaling om ikke at købe.
Det produkt jeg sælger på min .pro domæner, der findes der ikke nogen form for certificering eller noget andet. Betyder det så at jeg ikke er professionel inden for mit område ? Er man ikke "licenseret", når man er momsregistreret ?

Jeg kan kun anbefale at købe .pro domænerne. Hvis man er så bange, så kan man jo bruge dem til blog eller andet der linker til en anden side. Hvis der så bliver ballade kan man lave 301-redirect.

Indtil videre har jeg overhovedet ikke haft problemer med mine .PRO domæner. Det er som sagt guld der ligger og venter, hvis man går efter toplevel domæner indeholdende ens keywords. Især hvis det er internationale keywords.

Fra København
Tilmeldt 7. Nov 06
Indlæg ialt: 253
Fra  Netsite A/S - Domæne & Webhotel Skrevet kl. 23:00

IT-Konsulenten:

Man kan læse kravet her: Who can register a .PRO domain. Det synes jeg ikke harmonerer særligt godt med din anbefaling om ikke at købe.

Det produkt jeg sælger på min .pro domæner, der findes der ikke nogen form for certificering eller noget andet. Betyder det så at jeg ikke er professionel inden for mit område ? Er man ikke "licenseret", når man er momsregistreret ?

Professionel har i dette tilfælde en anden betydning på engelsk. Der menes en særlig faglig autorisation, og det har du ikke, hvis du blot er registreret som en almindelig virksomhed. Og hvis du sælger produkter fremfor at leverer services, så falder du også udenfor kategori Wink

En anden Amino-bruger, har faktisk blogget om emnet i går. Se http://www.amino.dk/blogs/simplylaw/archive/2010/08/27/pro-dom-230-ner-hvem-kan-registrere.aspx

IT-Konsulenten:

Jeg kan kun anbefale at købe .pro domænerne. Hvis man er så bange, så kan man jo bruge dem til blog eller andet der linker til en anden side. Hvis der så bliver ballade kan man lave 301-redirect.

Indtil videre har jeg overhovedet ikke haft problemer med mine .PRO domæner. Det er som sagt guld der ligger og venter, hvis man går efter toplevel domæner indeholdende ens keywords. Især hvis det er internationale keywords.

Ifølge aftalen med ICANN, skal der laves stikprøvekontrol af registreringerne for at tjekke, om de overholder kravene. Der er derfor en reel chance for at blive opdaget, udover at nogen indgiver en klage på netop dit domæne. Jeg kan derfor stadig ikke anbefale, at man registrerer et domæne på et ugyldigt grundlag. Dertil er et domæne alt for vigtigt.

Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 851
Skrevet kl. 23:39

Jeg siger ikke at man skal købe .PRO domænerne for at benytte dem til sin primære forretning. Jeg har købt dem for at kunne lave sider der omtaler mit produkt, da domænenavnene jeg har registreret svarer til mit prodult. Hvis de så bliver taget fra mig er der ikke sket den store skade, andet end mht. SEO og det har jeg taget højde for.

Hvis man læser bloggen af Simply Law, som du linker til, så må det også gælde for mine domæners vedkommende at jeg:

1. Yder en professionel service, da det netop er en professionel service jeg sælger fra siderne
2. Har licens til at yde servicen i form af momsnr. Andre krav er der ikke rundt omkring i verden for at yde den service.

Og hvis det kommer så vidt kan jeg vise certificeringpapirer, der godt kan argumentere for har noget med min service at gøre (indirekte).

Så hvorfor skulle de fratage domænerne fra mig ? Det er ikke nogen navne der konflikter med f.eks. service eller personer der er krævet en certificering for at udføre deres service.

Jeg vil ikke anbefale nogen at købe domænerne til brug for deres primære forretning.

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)