Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

drive virksomhed hjemmefra.

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 14. Apr 10
Indlæg ialt: 975
Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer.

Jeg skal til at starte en virksomhed op, og skal i den anledning bruge en virksomhedsadresse.

Må jeg bruge min private hjemmeadresse som virksomhedsadresse? eller hvad gør jeg?

og må jeg gerne bruge mit værelse om kontor? jeg er 18 og bor stadigvæk hjemme.

der skal ikke trækkes nogen udgifter fra, så alt det der med at rummet skal være mindst 14 kvm, have egen indgang osv. har vel ikke nogen betydning for mig?

Tobias.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 22:26
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Tobias

Hvis dine forældre "ejer" deres hjem, så er der ingen problemer, så kan du sagtens bruge adressen som virksomhedsadresse.

Hvis I bor til leje, skal det tjekkes om der må drives virksomhed fra lejemålet, og evt. indhentes tilladdelse fra udlejer.

Fra Herlev
Tilmeldt 27. Apr 10
Indlæg ialt: 62
Fra  synack.fo Skrevet kl. 22:33

Hvad nu, hvis man ikke har lov til at drive virksomhed, fra den lejlighed som man bor i. Kunne man så evt. ikke bare få sig en postbox?

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 22:37
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

svendingi:
Hvad nu, hvis man ikke har lov til at drive virksomhed, fra den lejlighed som man bor i. Kunne man så evt. ikke bare få sig en postbox?

Ja, eller alternativt kan man købe et virtuelt kontor hotel, jeg mener man kan få en fancy København K adresse hos f.eks. kontor service http://www.kontorservice.dk/ 

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 22:37

svendingi:

det kender du vist godt selv svaret på!

en postbox er ikke særlig velegnet som "kontor" - men fantastisk som boks til at få tilsendt sin post.

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Tilmeldt 4. Mar 10
Indlæg ialt: 296
Skrevet kl. 22:46

Jeg kender da et par stykker, som driver virksomheden hjemmefra  og som har aldrig spurgte "udlejeren" om lov.!

Men det kommer jo nok an på hvilken virksomhed har driver.Sidder du laver hjemmesider, eller driver en online shop..så ...

Men skal det gøres efter bogen, så skal man spørge udlejeren!!!

Tilmeldt 14. Apr 10
Indlæg ialt: 975
Skrevet kl. 22:48

Hej

Mine forældre ejer vores hjem.

Så det er også ok at sætte firmaadressen som vores hjemmeadresse?

det er en hjemmeside jeg skal drive, så kundebesøg bliver der ikke noget af.

Tobias.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 22:53

OpretAlt.dk:

Jeg kender da et par stykker, som driver virksomheden hjemmefra  og som har aldrig spurgte "udlejeren" om lov.!

Men det kommer jo nok an på hvilken virksomhed har driver.Sidder du laver hjemmesider, eller driver en online shop..så ...

Men skal det gøres efter bogen, så skal man spørge udlejeren!!!

Hvis der ikke er givet lov ifølge lejekontrakten, og der ikke er indhentet tilladelse fra udlejer, så kan udlejer (hvis det ønskes), opsige lejer for brud på lejekontrakten. Men der er ikke noget problem overfor Skat.

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Mar 10
Indlæg ialt: 695
Skrevet kl. 22:58

Lundsby:

Hvis der ikke er givet lov ifølge lejekontrakten, og der ikke er indhentet tilladelse fra udlejer, så kan udlejer (hvis det ønskes), opsige lejer for brud på lejekontrakten. Men der er ikke noget problem overfor Skat.

Hej Lundsby

Forholder det sig ikke sådan, når der står i en lejekontrakt, at det ikke må anvendes til erhverv, men skal anvendes til privatbolig, at så betyder det, at det ikke må bruges som "24/7" kontor - altså klassisk kontor. At have en virksomhed registreret på sin privatadresse er vel ikke det samme, som at adressen anvendes til erhverv?

Det er ikke så let at forklare, håber du forstår. 

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 23:06

Eiler:
At have en virksomhed registreret på sin privatadresse er vel ikke det samme, som at adressen anvendes til erhverv?

Der er vi uenige, hvis adressen er opgivet til SKAT som værende virksomhedens adresse, så er det teknisk set en erhvervsadresse, og det skal man checke, at man må i forhold til sin leje kontrakt. Det er lidt ligesom husdyr :-)

Jeg har en lejerets ekspert i familien, så jeg checker lige at jeg har forstået det rigtigt.

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)