Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg fra bilen

Side 2 ud af 3 (30 indlæg)
Tilmeldt 4. Mar 10
Indlæg ialt: 296
Skrevet kl. 19:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Sælge fra bilen....Det gad jeg også godt vide. Men hvorfor stiller du ikke spørgsmålet til eksperterne på http://www.startvaekst.dk/

De  svarer tilbage indenfor 24 timer Smile

Fra Viborg, Midtjylland
Tilmeldt 8. Jun 10
Indlæg ialt: 557
Fra  DealFighter.dk ApS Skrevet kl. 20:01

Mikkel Friis:

Der bliver også tit solgt jordbær ude på restepladser fra biler, men hvad det kræver tør jeg ikke spå om..

Mikkel

Hej Mikkel.

Jeg kender også et par stykker der sælger frugt mv. på de nænvte steder - Men de overholder ikke loven, så de kan jo sagtens gøre dette i et godt stykke tid.

Rasmus

Handel med varepartier via Trademen

Fra Randers
Tilmeldt 18. May 10
Indlæg ialt: 910
Skrevet kl. 20:12

Hej RBN

Vil det sige det er privat folk der har jordbærplanter og smider dem så i bilen og sælger ?

Kan selvfølgelig ikke sige det er alle der ikke overholder loven

Fra Viborg, Midtjylland
Tilmeldt 8. Jun 10
Indlæg ialt: 557
Fra  DealFighter.dk ApS Skrevet kl. 20:38

Hej Mikkel.

Ikke misforstå mig. Jeg siger bare at der er en del som ikke overholder loven, og er fuldstændige ligeglade med de regler der nu er på området.

Jordbær er fødevarer, så måske er reglerne andre med tøj osv. - Men jeg tror simpelthen ikke at trådstarteres idé er lovlig. Kun de steder han får lov af den enkelte rasteplads (hvis der f.eks. ligger en kiosk derved)..

Men man kan sikkert få en tilladelse til det..

Rasmus

Handel med varepartier via Trademen

Fra Vemmelev
Tilmeldt 13. Feb 07
Indlæg ialt: 297
Fra  MyPets.dk Skrevet kl. 20:43

Hejsa

Hjem IS sælger jo sådan set deres varer fra bilen - så det må vel være lovligt eller være noget man kan få tilladelse til. Nogen gange kommer der også en fiskemand og ringer på vores dør og spørger om vi vil købe fisk.

Søren

Mvh. Søren Vang,

www.MyPets.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:18

Søren Larsen:

Hejsa

Hjem IS sælger jo sådan set deres varer fra bilen - så det må vel være lovligt eller være noget man kan få tilladelse til. Nogen gange kommer der også en fiskemand og ringer på vores dør og spørger om vi vil købe fisk.

Søren

De har garanteret en speciel tilladelse, som ikke kan benyttes i pågældende situation. Wink

Fra Hinnerup
Tilmeldt 26. Oct 05
Indlæg ialt: 707
Skrevet kl. 08:38

Mikkel Dusi:

Søren Larsen:

Hejsa

Søren

De har garanteret en speciel tilladelse, som ikke kan benyttes i pågældende situation. Wink

Da dørsalgsloven blev lavet fandtes der stadig mælkeleverancer til døren. Derfor måtte man undtage mejeriprodukter, for at mælkemanden stadigvæk kunne komme ud til folk. Det er denne undtagelse af mejeriprodukter , som Hjemis dækker sig ind under.

Tilmeldt 21. Apr 10
Indlæg ialt: 613
Skrevet kl. 09:06

Der er et par kræmmere med en stor "grim" lastbil trine.dk og palle.dk eller hvad de kalder sig... De kan finde på at kører ind i midtbyen og begynde at sætte varer op midt i gågaden, så står de der og sælger.... Tvivler på at det kan være helt lovligt med bagtanke på at butiksplaceringer på de steder koster +40 kg om måneden, men de gør det, og de tjener sgu sikkert godt på det..

Tilmeldt 25. Aug 10
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 11:02

Hej

Er der nogle bud på hvilke instanser man muligvis skal kontakte for tilladelser til dette.

Mvh Thomas

Fra Hinnerup
Tilmeldt 26. Oct 05
Indlæg ialt: 707
Skrevet kl. 12:58

Tror faktisk det er den lokale politimester du skal have fat i.

Side 2 ud af 3 (30 indlæg)