Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bruge branche navn i domænenavn?

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Frank Hellerup Madsen:

Som nystartet i et konkurrencepræget marked, bør man gå efter et væld af longtails og semi-longtails til at starte med - og her hjælper det ikke meget at have et enkelt keyword i domænet.

enig :)

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra Langeskov
Tilmeldt 20. Nov 08
Indlæg ialt: 1129
Fra  Marjoe ApS Marjoe.dk Skrevet kl. 21:20

Ok, tak for kommentarerne.

Jeg har selv en meget enkel side www.herresmykke.dk - ikke gjort meget ud af den, ikke meget SEO, faktisk kun lavet lidt for sjov, men nu hat vist sig at jeg får utrolig mange kunder fra denne, da mange af mine kunder jo søger herresmykker eller herresmykke - og herresmykke ligger fint på google, uden det store arbejde.

Så det er min store overbevisning, at det da må være en fordel at have produktet med i domænet, især med den store konkurrence i dag.

www.marjoe.dk

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 21:36

Erik Pilgaard Hejlskov:

Emil Blücher:

Når Google vurderer en hjemmeside bliver der kigget efter en masse forskellige ting. Dermed er det ikke nok at få styr på et enkelt element eller to, hvis man er i et meget konkurrencepræget marked. Så er det rigtig mange elementer der kan spille sammen - og i sådanne tilfælde gælder alle kneb.

Jeg er delvist enig. Dog vil jeg mene at det netop er i konkurrencepræget marked, at man skal overveje keywords i sit domæne. Som du selv nævner, så gælder alle kneb, og hvis det er et meget konkurrencepræget marked, så er der allerede optimeret på stort set alle parametre, og derfor kan selv små ting have en indvirkning.

Men ellers er jeg fuldstændig enig. Man skal overveje om ens website/webshop er er fuldt omfattet af navnet. Det giver ikke mening at kalde sin butik for sko-med-stil.dk eller lignende, hvis man også handler hatte.

Jeg ved ikke om du har misforstået mit indlæg, men jeg siger lige netop at det er i en konkurrencepræget branche at nøgleord kan komme på tale. Alene giver det ikke meget med et enkelt nøgleord, hvorfor det ikke kan anbefales til nybegyndere i en branche hvor der ikke er stor konkurrence.

Som Frank er inde på kan det være en rigtig god idé at satse på long tail søgeord. Et andet godt råd er at gå andre veje end ens konkurrenter - ofte har de overset vigtige søgeordsmuligheder , som man har svært ved selv at finde, hvis man kun bruger tid på at analysere konkurrenternes søgeord, for efterfølgende at optimere på selvsamme søgeord.

Fra Skørping
Tilmeldt 29. Sep 07
Indlæg ialt: 668
Fra  X-Cite ApS Skrevet kl. 21:36

marjoe:

Så det er min store overbevisning, at det da må være en fordel at have produktet med i domænet, især med den store konkurrence i dag.

Det ER også en parameter. Det er bare ikke den vigtigste faktor, og kan have nogle ulemper, hvilket nok er grunden til at de kloge SEO-folk her i tråden fraråder det.

I et marked uden megen konkurrence, så har selv små tiltag stor effekt, og derfor kan keywords i domænenavnet betyde en del. I et konkurrencepræget marked, så har det kun meget lille effekt. Men netop i et konkurrencepræget marked er det vigtigt, at lave alle de optimeringer, som det overhovedet er muligt, og derfor kan selv små tiltag være vigtige.

Fra Skørping
Tilmeldt 29. Sep 07
Indlæg ialt: 668
Fra  X-Cite ApS Skrevet kl. 21:39

Emil Blücher:

Jeg ved ikke om du har misforstået mit indlæg, men jeg siger lige netop at det er i en konkurrencepræget branche at nøgleord kan komme på tale. Alene giver det ikke meget med et enkelt nøgleord, hvorfor det ikke kan anbefales til nybegyndere i en branche hvor der ikke er stor konkurrence.

Som Frank er inde på kan det være en rigtig god idé at satse på long tail søgeord. Et andet godt råd er at gå andre veje end ens konkurrenter - ofte har de overset vigtige søgeordsmuligheder , som man har svært ved selv at finde, hvis man kun bruger tid på at analysere konkurrenternes søgeord, for efterfølgende at optimere på selvsamme søgeord.

Ja, der var nok noget jeg missede i dit første indlæg. Jeg er helt enig :-)

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)