Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Registrering af varemærke

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 10. May 06
Indlæg ialt: 687
Fra  BreakBuddy Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Hmm nu har jeg forsøgt mig med den online udgave til registrering af varemærker. Men jeg er lidt forvirret, håber der nogen der kan hjælpe mig:

Jeg har et logo og tilhørende firma navn der skal registreres. Når kommer til vælg mærke, skal jeg vælge om det er en tekst streng eller et billede.

Skal jeg så først registrerer mit logo og derefter firmanavnet. Altså 2 selvstændige registreringer (og betalinger) eller bliver mit navn registreret hvis det står i logoet (det gør det nu ikke, men kunne da komme til det)

Fra Lissabon
Tilmeldt 27. Jul 05
Indlæg ialt: 792
Skrevet kl. 14:09
Dato: 31-12-2006 13:53:10 Forfatter:Jens Lund
Hmm nu har jeg forsøgt mig med den online udgave til registrering af varemærker. Men jeg er lidt forvirret, håber der nogen der kan hjælpe mig:

Jeg har et logo og tilhørende firma navn der skal registreres. Når kommer til vælg mærke, skal jeg vælge om det er en tekst streng eller et billede.

Skal jeg så først registrerer mit logo og derefter firmanavnet. Altså 2 selvstændige registreringer (og betalinger) eller bliver mit navn registreret hvis det står i logoet (det gør det nu ikke, men kunne da komme til det)

Hvis du vil sikres optimalt, skal du foretage to selvstændige registreringer. Virksomhedsnavnet bliver på sin hvis beskyttet, hvis du varemærkeregistrerer dit design/logo, men det er ikke en komplet beskyttelse. Beskyttelsen ligger i, at du har bedre bevismateriale, såfremt der kommer en konflikt senere hen. Den optimale beskyttelse af navnet kræver en seperat registrering, hvis det ellers er sandsynligt at du kan få navnet varemærkeregistreret (ikke-generiske ord, osv.).
Fra Aarhus
Tilmeldt 10. May 06
Fra  BreakBuddy Skrevet kl. 14:21
Ok tak. Så ender det nok med registrering af logo og derefter navn.
Fra Århus
Tilmeldt 10. Dec 05
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 14:51
Hej Jens

Nej du skal da kun registrere det en gang, gør det som et billed hvor navnet er en del af.
Det næste du støder på er hvilke klasser registreringen skal gælde for jeg går ud fra at du ikke har tænkt dig at betale for alle klasser.

Da jeg registrerede læste jeg vejledningen inde på patentdirektoratets hjemmeside grundigt, og så ringede jeg derind, de er vældig flinke hvis man har gjort sit hjemmearbejde godt, de tager penge for rådgivning, men ikke for et opklarende spørgsmål.

Hilsen IDzone ApS - Improve RFID Rita Westergaard www.rfid-idzone.dk
Fra Aarhus
Tilmeldt 10. May 06
Fra  BreakBuddy Skrevet kl. 14:57
Hmm. Jeg har en simpel udgave af mit logo, hvor kun logoet er repræsenteret. Så har jeg en fancy udgave af logoet med varernavnet på. Vil jeg kunne kalde Navnet og Loget for et registreret varemæker ved din beskrevne metode.
Fra Århus
Tilmeldt 10. Dec 05
Skrevet kl. 12:34
Hej
Hvis du varemærkeregistrere den med navn og logo så er du vist bedst dækket ind så er den anden uden navn bare en variant. Fordi jo mere specifik et varemærke er jo bedre beskyttelse giver det, men hvis du kunne finde på at lave varenavnet om eller introducere en anden vare med samme logo bare andet navn så skal du måske overveje det modsatte, nemlig kun at registrere logoet og så bruge varenavnene som varianter.

Det er med beskrivelse af klasserne du virkelig bestemmer hvor god en beskyttelse du får på varemærket, så giv det aller største opmærksomhed.

Fra Aarhus
Tilmeldt 10. May 06
Fra  BreakBuddy Skrevet kl. 16:29
Hmm, det bliver ikke aktuelt at skifte navn på produktet, fordi navnet på produktet bliver også firma navnet.

Så du vil sige jeg skal tage den "fancy udgave" med navn og logo og registrerer den. Er jeg så dækket ind at mit produkt/firma navn "tilhører" mig. at jeg kan kalde det et registreret varemærke som enhed?

Fra Århus
Tilmeldt 10. Dec 05
Skrevet kl. 09:45
Ja hvis du tager den med firmanavn, er du bedst beskyttet, men du skal huske du er aldrig bedre beskyttet end du har penge til at forsvare.

Og så skal du være opmærksom på at selskabs styrelsen ikke kontrollerer registrerede varemærker når de regristrerer et nyt selskab eller når et selskab tilføjer et nyt binavn.

Men Patentdirektoratet undersøger altid om et nyt varemærke konflikter med et selskabsnavn.

Så hvis du ikke har eller samtidig tager navnet til et selskab skal du løbende holde øje med at dine rettigheder ikke bliver krænket.

Husk det med klasser, det er det allervigtigste at du gør dig klart inden for hvilke områder dit mærke skal gælde. For et varemærke gælder ikke inden for alle områder, undtagen hvis man er et meget kendt varemærke.

Tilmeldt 31. Aug 08
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 16:10

Jeg er med på en lytter.

Er lidt i samme situation.

Hvis man starter med at registrere navnet bare som tekst (grafikeren er ikke færdig med logo og udformning), dækker varemærket så uanset store og små bogstaver?

Mit firmanavn er    XxxxxxXxxxx

Altså to almindelige ord der er sat sammen til et navn. Der er ikke noget specielt ordspil eller dobblete betydninger. Den eneste finte er at startbogstavet i begge ord står med stort.

Dækker varemærket så også hvis andre vil bruge samme ord blot kun med første bogstav stort?

Fra Aarhus
Tilmeldt 10. May 06
Fra  BreakBuddy Skrevet kl. 16:22

Hej Matilde. Må være dig svar skyldig. (Og denne tråd er 2 år gammel)

Vores navn der blev registreret var: BodyPlanning + Logo. Går da kraftigt udfra at om vi skriver det med BODYPLANNING eller bodyplanning er det stadig samme ord :)

En god ide hvis du skal registrerer en figur/logo så gør det i sort, fordi den farve du benytter er den der bliver registreret.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)