Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Råd angående køb af domæner.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 31. May 07
Indlæg ialt: 1528
Fra  37 oktober Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen

Jeg har spottet mig et domæne, som virkelig har potentiale. Domænet ligger nr 1 på google på flere ord udovre domænenavnet.

Det er et emne som netop for alvor først er kommet frem det seneste års tid og potentialet er kæmpe.

Men der findes kun 1 hjemmeside som har noget med navnet at gøre og jeg tænker på om hvad der kan betale sig at gøre:

1. købe det domæne

eller

2. lave et tilsvarende domæne, men bare med et bindestreg i.
Dvs. hvis domæne navnet er www.sjovekatte.dk, om jeg skal lave en www.sjove-katte.dk

Fyren som har domænet vil have 20.000 kr.

Head of PPC hos Obsidian Digital Se mere på min profilside.

Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 1312
Skrevet kl. 12:31
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er jo en vurdering om hvorvidt domæne navnet kan tjene pengene ind igen i sig selv.

Køber du domænetnavnet med bindestreg i stedet for risikerer du at en stor del af dine kunder vil havne på din konkurrents hjemmeside i stedet for.

I stedet kunne du overveje om du kan finde et helt andet navn der stadig har potentiale i det pågældende område.

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 13:57
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Sasa,

For det første skal du selvfølgelig vurdere, om du kan tjene de 20.000 hjem på at købe hjemmesiden. (Jeg går ud fra, at prisen er for domæne + indhold).

Og dernæst skal du overveje, hvor stærk den side er set med SEO-øjne. For hvis det er et spritnyt emne og konkurrencen er lav, kan du måske lige så godt bare få bygget din egen side helt fra bunden i stedet. (Købe-metoden har dog den fordel, at du samtidig tager en konkurrent ud af ligningen).

Men for at kunne vurdere prisen, er du nødt til at se på, hvor meget arbejde der ville ligge i at få din egen side til tops på tilsvarende placeringer. (+ selvfølgelig at bygge siden op og skrive indholdet).

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)