Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sporing af udgående trafik

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Aug 10
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 10:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan kan jeg se, hvem der har klikket på et link fra min side, videre til en anden side?

Googleanalytics kan ikke vise dette.

På forhånd tak

Bluemango.dk

Fra Kgs. Lyngby
Tilmeldt 30. Nov 08
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 14:26

Hej Citér

Det kan du se ved at vælge, Indhold, Indhold på topniveau, klikke på den enkelte side - og så vælge Navigationsoversigt i drop down menuen, hvor der står Oplysninger om indhold.

Hvis du vil måle, klik på links til andre websites, så kræver det dog noget mere....

Mvh

Chrilles

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 639
Fra  White Shark Media Inc. Skrevet kl. 14:27

Hej,

Google Analytics fungerer helt glimrende til det formål. 

Helt præcist hedder funktionen Virtual Pageview. Den fremsætter ganske enkelt en falsk sidevisning, når der klikkes på et link og vupti, så kan du aflæse denne sidevisning i Analytics. 

Du skal indsætte dette i dit link for at kunne aflæse det pågældende link i Google Analytics: 

<a href="#" onclick="javascript: _gaq.push(['_trackPageview', '/outgoing/indsæt linknavn her/']) 

Dernæst går du bare ind i Google Analytics Topindhold og søger efter outgoing. Så kommer alle udgående klik på links frem med navn.

Ovenstående kræver den nyeste Google Analytics kode.  

Mvh.
Andreas..  

Vil du gerne have mere succes med AdWords? Download min gratis danske AdWords bog på 189 sider!

Tilmeldt 3. Aug 10
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 14:48

Hey Adreas

Mange tak for svaret!

Jeg er stødt på 2 problemer:

1. Er du sikker på koden er korrekt for den virker ikke rigtigt når jeg sætter den ind.

2. Jeg kan ikke søge i min googleanalytics? Hvordan gør jeg det?

Med venlig hilsen

BlueMango.dk

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 639
Fra  White Shark Media Inc. Skrevet kl. 14:52

Hej igen,

1. Du kan ikke finde ud af om det virker endnu - Der er op til 24 timers forsinkelse på Google Analytics data. 

2. Når du klikker ind på Indhold --> Indhold på topniveau kan du nede under dine dataene opsætte et filter. Dette kalder jeg for en søgefunktion - beklager. 

Her indtaster du outgoing og så filtrerer Analytics alle sider, som ikke indeholder ordet outgoing fra. 

Men husk, at der kan gå op til 24 timer før du kan se dataene i din Analytics. Og hvis du har sat din Analytics korrekt op til at filtrere dine egne besøg fra, så vil du aldrig kunne se, når du selv klikker. 

Mvh.
Andreas..  

Vil du gerne have mere succes med AdWords? Download min gratis danske AdWords bog på 189 sider!

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)