Hej herinde på Amino Mit spørgsmål er måske ikke relevant her, men jeg har ikke kunnet finde svar andre steder Jeg har længe gået med en lille drøm. Drømmen består i at jeg gerne vil lave et produkt, hvor det eventuelle overskud skal gå til kulturelle arrangementer. Men hvordan starter jeg op? Jeg har besluttet mig for at starte en lille hjemmeside, hvorfra man kan købe en T-shirt (kun et enkelt design). Man kan vel på en måde sammenligne det med singlearmbåndet, som er en side der kun sælger et enkelt produkt. Tilbage til mit produkt, så vil jeg starte med at åbne siden hvor folk har mulighed for at tilmelde sig et nyhedsbrev for nærmere info om mit produkt, for at finde ud af om interessen for produktet overhovedet er der. Jeg regner ikke med at skulle have et stort lager produceret - max 100 t-shirts til at starte op på. Derfor har jeg kigget på forskellige løsninger. Den ene er spreadshirt, hvor man har mulighed for at åbne sin egen netbutik - problemet med dette er at jeg synes denne løsning virker meget uprofessionel. Dels pga. webshoppen, som kunder skal viderestilles til, men nok mest pga. det neck-tag der kommer til at sidde i nakken med producentens logo. Jeg har set på en amerikansk producent, som printer t-shirts og tilbyder at udskifte neck-tagget med ens eget logo.
Men - vil det være lovligt i Danmark at sælge disse t-shirts? - altså når producentens mærkat er udskiftet med ens eget. Det eneste jeg har fundet frem til er amerikanske sider, hvor det ikke lader til at være et problem. Grunden til at jeg gerne vil starte ud med få t-shirts er at jeg lige pt. ikke har mere end 10.000 at smide i projektet.
Håber ikke det blev for rodet at læse - skriv endelig hvis I har brug for yderligere information. Det skal siges, at jeg er i stand til at lave hjemmesiden selv, så der skal ikke tages højde for en webdeveloper. |
Hej
Jamen det er da måske en god nok ide :) jeg tror nu nok jeg ville vælge lidt flere forskellige designs. Men nok om det.
1 Hvorfor får du ikke bare dine T-shirts lavet hos mig i Danmark :)
2. Hvorfor skulle det dog ikke være lovligt at sætte nakkelabel i ? (det laver vi masser af det er ikke noget problem dog kun ved 300 stk)