Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvorfor har jeg ikke tænkt på Dig?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Aug 06
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg står og mangler et styringsværktøj til mine sælgere, det skal bruges til sælgerens egen planlægning og samtidig min, det er meningen at sælgeren selv taster sine oplysninger/forventninger ind i et evt. regneark, og så hver dag taster dagens salg, pris for varen og antal afholdte møder ind. Han skal så kunne se om han er med budgettet, og hvordan han står i forhold til den tidshorisont projektet varer, et projekt indebær fx 25 ordre før projektet er færdigt.

Jeg har her under lavet et eksempel, men har ikke kendskab nok til regne ark, så hvis der er nogle som har meget styr på dette, så lad mig høre hvad din mening er og hvad sådanne noget vil koste at lave.

Grunden til at jeg kaster dette op i dette forum er at jeg ved at sådan en planlægning også kan gavne Dig, dvs. alle som har nogle mål og gerne vil gøre tingene så de er synlige og ikke kun ens egen indre plan.

På forhånd tak.

Gert Andersen

Handlingsplan

Min plan er at tjene 40.000 pr. md.

For at tjene 40.000 skal jeg sælge for 200.000 på 4 uger og 4 dage, det vil sige jeg skal sælge varer for ca. 50.000 om ugen i hver uge, hvis der er 5 dage i de uger jeg kan arbejde så skal jeg afsætte for 10.000 pr. dag, hvis der er mindre dage jeg kan besøge kunder så må jeg hæve dagsomsætningen så det stadig passer. For at afsætte reklamerne kommer det an på hvor meget jeg får for hver varer i gennemsnit, samtidig kommer det an på hvor mange kunder jeg skal besøge for at have ordre/accepter på den ønskede omsætning. Hvis jeg fx plejer at få 10.000 i gennemsnit pr. ordre og at jeg har denne afslutning på hver 8 møde, så vil det sige at jeg skal have 8 gennemførte møder hver dag for at mit mål bliver nået, og så siger statistikken også at det passer. Her er et par ex.

Jeg plejer i gennemsnit at få 7900 pr. ordre og jeg afslutter på hvert 5 møde, jeg kan kun besøge kunder 4 dage om ugen, så skal jeg lave min handlingsplan således: 200.000/7900=25 ordre, for at være sikker på at have 25 ordre skal jeg besøge 25*5=125 firmaer og afholde disse møder, da jeg kun har 4 dage i ugen til dette og den skal være færdig på 4 uger, så bliver jeg nød til at udfører møderne således 125/4=32 32/4=8 møder pr. dag.

Så disse to overnævnte situationer forskellige og ender i disse tilfældigt på 8 møder som skal afholdes pr. dag for at opnå den succes personen her har ønsket.

Så overordnet ved jeg med mig selv at hvis jeg bare har de møder jeg har i min målsætning så når jeg resultatet, så min eneste opgave i jobbet er at få afho

Fra Århus
Tilmeldt 10. Dec 05
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 12:11
Hej

Jeg har lavet noget tilsvarende for en anden kunde, et provisions og bonus beregnings program.
Jeg sender dig et tilbud.

Hilsen IDzone ApS - Improve RFID Rita Westergaard www.rfid-idzone.dk
Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 14:24
Hej Hr. Andersen

En anden løsning er at bruge et passwordbeskyttet CMS system som eks. Site-editor , hvor hver sælger får sit eget login og sine egne sider at arbejde med. På siderne er der i forvejen tabeller, som sælgerne skal udfylde.

Denne løsning gør det muligt for dig at følge hver enkelt sælgers indtastning fra sekund til sekund og giver dig mulighed for hurtigt at følge op. Mere avancerede løsninger kan også udvikles med beregninger af diverse data.

En sådan Site-editor løsning anvender et stort europæisk busselskab som fælles kommunikationsplatform. 

Mvh,

Christian

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)