Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det lovligt, at bruge magasinnavn i domæne

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 15. Aug 09
Indlæg ialt: 113
Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Et tænkt eksempel:

Jeg har fundet en knald hamrende god guide om de 100 - bedste gadgets i verden, ifølge et udlandsk magasin

Mening er at jeg vil lave en affiliate på emnet  100 bedste gadgets.

Guiden er ret kendt i udlandet og derfor vil jeg have et domæne med: magasinnavn top100.com

Er det lovligt?

 

På Forhånd tak

/Mathias

 

 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor skulle det ulovlige ligge ved dette? :)

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 02:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Modsat Mikkel, ville jeg da mene at det ikke er lovligt.

Lige med det domænenavn du har tænkt dig *top100.com ville det kunne forveksles som en officiel domæne for magasinet og det ville ikke være tilladt uden magasinets/varemærkeindehaverens tilladelse.

Men jeg er ikke jurist, så jeg kan tage fejl.

Held og lykke med projektet. Smile

Kommer snart...

Fra Århus
Tilmeldt 15. Aug 09
Indlæg ialt: 113
Skrevet kl. 08:06
Hvor mange stjerner giver du? :
En for og en imod
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Mathias Tang:
En for og en imod

Misforstod dit indlæg. Hvis du bruger magasinets navn, vil jeg også mene at du kan komme ud i nogle problemer :)

 

Fra København
Tilmeldt 28. Jun 10
Indlæg ialt: 275
Fra  Grovkøkkenet.dk Skrevet kl. 08:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er enig med de øvrige. Dog vil jeg sige, at Top100.com er så "almindeligt" at det ikke nødvendigvis kan trade markes af et magasin. Problemet ligger nok I, at du både bruger navnet og deres "koncept". Det tror jeg heller ikke er lovligt. Havde du anmeldt frikadelleopskrifter under www.top100.com ville de ikke kunne komme efter dig.

Web & IT Manager i State of Green
Mere information om mig på min personlige side

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror heller ikke at det er en god ide at bruge et andet firmas varemærke, du risikere at du laver en masse arbejde for at måtte lukke hjemmesiden og så opsætte det hele på et nyt domæne.

Fra Århus
Tilmeldt 1. May 06
Indlæg ialt: 550
Fra  Webdesigner.dk Skrevet kl. 00:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er enig, selvom der er mange der laver affiliate sider og lignende hvor der indgår et produkt eller firmanavn vil jeg på ingen måde anbefale det.

En ting er at det er surt at få lukket sin side, men i værste fald kan man blive sagsøgt. Hvis f.eks. apple, iphone, google etc. indgår i domænenavnet bryder man reelt deres copyright. Om de så vil gøre noget ved er et andet spørgsmål - jeg tager bare ikke den chance, så hellere finde på et fedt domænenavn selv. Smile

Det tror jeg også holder langt bedre i længden og ofte ser jeg faktisk sider der indeholder varemærker i domænet som lidt mere useriøse.

Lav din egen hjemmeside med WordPress.
Lær hvordan du opretter en WordPress hjemmeside, markedsfører online & meget mere...

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 01:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Undskyld.... Jeg tror ikke jeg forstår spørgsmålet.

 

Som jeg læser det, spørges der: Må jeg tage andre menneskers arbejde og lægge det over på mit eget domæne, som i øvrigt bærer deres navn?

 

Men det kan da ikke passe, kan det? Geeked

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra Århus
Tilmeldt 15. Aug 09
Indlæg ialt: 113
Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var et tænkt eksempel kære fama. Geeked

og essensen i spørgsmålet handlede mest om brug af magasinnavnet (altså bare en bid af det)

/ Mathias

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)