Og næste dag kunne det være det blev fyldt op med ferske rejer. Der så blev rådne. Gjorde hundrevis af mennesker syge. Det ender i kæmpe ballade. Forside på EkstraBladet. Folks skriver læsebreve om de tungnemme politikere og hvordan fødevarekontrollen er blevet beskæret og udfører dårligt arbejde. Kæmpe krise. Rent hypotetisk selvfølgelig - men pointen er at et køleslab er nu et køleskab og der kan man godt stille krav til at det rent faktisk skal kunne køle. |
Hej Igen
Jeg kan godt se hvad i mener, men jeg synes stadig det er mega overkill.
Grunden til jeg nævnte slagteren, er at han sælger noget som der kommer indenbords, jeg sælger glas, og jeg har endnu ikke set nogle der ligefrem spiser dette.
Hvor skal de så sætte grænsen, ja det ved jeg ikke - altså når man drikker af et glas, så rører det typisk læberne, men hvad så med alt andet man rører ved.
Gad godt vide om dem der f.eks. sælger konvolutter med dette dejlige slik felt på bagsiden er fødevare registreret - for den sags skyld Post Danmark og deres frimærker, har de egenkotrols program for disse? Jeg ved godt det er sat lidt skarpt op, men helt ærligt jeg undersøgte lidt omkring emnet.
Det viser sig at EU har udstukket nogle generelle regler - de viser sig så at der er huller i dette regelsæt, og så er det lagt op til det enkelte lands myndigheder og fastlægge disse. Og her synes jeg altså det er gået over gevind.
Jeg er HELT enig i at vi skal sikrer alle produkter fødevarer eller ej, og få alle de forbudte stoffer mv væk fra markedet, men igen må jeg gentage
1. Jeg påviser med laberatorie rapporter mig her og mig der, som er stemplet af oprindelses landets myndigheder, som viser at vores produkter er gode nok, disse skal fornyes en gang om året (HELT FAIR I MINE ØJNE)
2. Når det nu er klarlagt forstår jeg ikke at jeg som importør der sælger varen på det danske marked ikke selv må have lov og bestemme om , hvis der en dag viser sig at være noget galt, om jeg vil trække en palle hjem, fordi jeg bedre kan lokaliserer varen gennem mit kontrol program eller om jeg intet sporbarheds program bruger, og derfor bliver nødt til at trække 2 containere væk fra markedet - det burde da ikke være myndighedernes opgave og beslutte hvilken risiko jeg er villig til at tage?
Synes i har ret i at der skal selvfølgelig være nogle regler og ingen systemer er fejlfri mv. Men jeg synes det er gået over hvad der er rimeligt i mine øjne.
Bliv gratis medlem