Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Økonomisk støtte?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 6. May 09
Indlæg ialt: 470
Fra  WebGain Skrevet kl. 08:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har en enkeltmandsvirksomhed jeg registrerede i November men pga. travlhed på mit studie (som jeg har afsluttet nu), er jeg først kommet rigtigt i gang nu.

Jeg læste tilfældigvis følgende "Også selvstændige kan få tilskud til flexjob i deres egen virksomhedFlexjob kan også etableres for en selvstændig i dennes egen virksomhed. Arbejdsmarkedsafdelingen har på det seneste forhandlet 2 flexjobaftaler, der indebar, at indehaverene opnåede et løntilskud, der gjorde, at de ikke var tvunget til, grundet deres sygdom, at sælge eller lukke deres virksomheder og derefter modtage førtidspension."

Er der nogen der kender til en mulighed for at få økonomisk tilskud når man er selvstændig? Lige nu går jeg rundt og er ret træt af at leve for ingen penge mens jeg ikke rigtigt tjener noget. Mens jeg studerede sparede jeg i et halvt år SU-lånet op som jeg så har brugt i mit firma, til en flytning og til mad i en periode, men pengene er ved at løbe op og jeg synes det ville være rigtig ærgeligt hvis jeg skal ud at finde et normalt arbejde. :)

Mvh, Simon

Webdesign, optimering og online markedsføring. Se mere på WebGain.dk

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 09:04

Flexjob handler ikke om det du tror - så kort fortalt så lever du ikke op til kravene.

Fra København
Tilmeldt 6. May 09
Fra  WebGain Skrevet kl. 09:15

Ronnikc:

Flexjob handler ikke om det du tror - så kort fortalt så lever du ikke op til kravene.

Okay.

Jeg fandt også lige de krav man skal leve op til, måske kan informationen være nyttig for andre:

Fleksjob kan tilbydes selvstændige, der
• er under folkepensionsalderen
• ikke modtager førtidspension
• ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår
• har været tilbudt relevante aktiverings- og revalideringsmæssige tilbud
• er beskæftiget ved selvstændig virksomhed her i landet
• selvstændig virksomhed er hovedbeskæftigelse. Selvstændig virksomhed skal have været udøvet 12 måneder indenfor de sidste 24 måneder med arbejdstid svarende til over 30 timer pr. uge

Så nej, de betingelser passer jeg ikke lige på mig.

Men er der så andre muligheder for at få noget midlertidig økonomisk støtte, eller er min eneste mulighed at låne penge i banken?

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 09:16
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvad er årsagen til at du ikke tjener penge i dit firma?

Fra København
Tilmeldt 6. May 09
Fra  WebGain Skrevet kl. 09:40

Årsagen er, at jeg bruger min tid på nogle projekter der endnu ikke er profitable desværre. Selvom min virksomhed blev etableret i vinters, er jeg som sagt først gået i gang nu her hvor jeg i Juni blev færdig med min uddannelse :)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)