Hej. Jeg har en enkeltmandsvirksomhed jeg registrerede i November men pga. travlhed på mit studie (som jeg har afsluttet nu), er jeg først kommet rigtigt i gang nu. Jeg læste tilfældigvis følgende "Også selvstændige kan få tilskud til flexjob i deres egen virksomhed. Flexjob kan også etableres for en selvstændig i dennes egen virksomhed. Arbejdsmarkedsafdelingen har på det seneste forhandlet 2 flexjobaftaler, der indebar, at indehaverene opnåede et løntilskud, der gjorde, at de ikke var tvunget til, grundet deres sygdom, at sælge eller lukke deres virksomheder og derefter modtage førtidspension." Er der nogen der kender til en mulighed for at få økonomisk tilskud når man er selvstændig? Lige nu går jeg rundt og er ret træt af at leve for ingen penge mens jeg ikke rigtigt tjener noget. Mens jeg studerede sparede jeg i et halvt år SU-lånet op som jeg så har brugt i mit firma, til en flytning og til mad i en periode, men pengene er ved at løbe op og jeg synes det ville være rigtig ærgeligt hvis jeg skal ud at finde et normalt arbejde. :) Mvh, Simon |
Flexjob handler ikke om det du tror - så kort fortalt så lever du ikke op til kravene.