Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mange teleselskaber i Danmark, men kun få ejere.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 03:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Der er rigtig mange teleselskaber i Danmark, eller er der nu også det? Jeg har skrevet en artikel om emnet på MobilTjek: Danske teleselskaber, hvem ejer hvem? og jeg blev faktisk selv lidt overrasket et par gange da jeg researchede. Der er virkelig mange selskaber, men reelt ikke ret mange forskellige ejere.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Næstved
Tilmeldt 19. Nov 07
Indlæg ialt: 1934
Fra  ShopNyt Skrevet kl. 12:29

Hej Nicolaj.

Det er jo en fordel at konkurrere med sig selv Wink

Mvh.

Ditbrugtmarked

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 13:02

Super artikel, der giver et rigtig godt overblik.

Ja, det er ikke mange forskellige selskaber når alt kommer til alt, og årsagen til det  skal nok primært findes i 2 ting:

1. Det er skide irriterende at der er små spillere, der konstant underbyder de stores priser markant. Så for at sætte en stopper for det, er man jo nød til at gøre noget drastisk. Og hvis man kigger på det, er det ikke fordi de "små" har lavet rigtig meget ravage, efter de er blevet opkøbt.

2. Måden der takseres på opkald og SMS, teleselskaberne imellem. Der er lavet flere interconnectaftaler, der betyder at selskaberne skal betale penge til hinanden, for trafik der går til den andens net. Jeg kan ikke huske priserne, men de ligger offentligt tilgængeligt et eller ande sted på nettet.

Hvis du så har en lille serviceprovider, der betaler x antal ører for x antal minutter hos eks.TDC, kan det dermed blive en dyr aftale for TDC, hvis stort set alle kaldene går til Telenors netværk, og der ikke kommer ret meget trafik den anden vej. Så jeg flere selskaber du ejer, og dermed har en større markedsandel, desto større er sandsynligheden for at færre kald går ind i et andet og dyrere netværk.

Der er selvfølgelig flere overvejelser bag, men jeg tror at det er disse der vejer tungest.

Hvis man har den rette idé, og den rette kapital i ryggen, kan der i øvrigt tjenes ganske fornufte penge på de interconnectaftaler. Men det er ikke bare sådan lige til at finde den rette måde at gøre det på :o)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 13:16

Nanomobil er faktisk en underafdeling i CBB, som jo igen er ejet af Telenor. Support, adresse og CVR er det samme (se cvr.dk 25667131).

Tilmeldt 27. Apr 07
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 13:38

igang:

Og hvis man kigger på det, er det ikke fordi de "små" har lavet rigtig meget ravage, efter de er blevet opkøbt.

Nej, men det er mærkeligt at i folks bevidsthed, så er Telmore stadig billigt, selvom de er blevet overhalet indenom på prisen af mange andre selskaber. Et godt eksempel var for et halvt års tid siden, da de havde en kampagnepris på mobilt bredbånd, der havde vi helt vildt mange salg. Da kampagnen stoppede, så kørte TDC en lignende kampagne til samme pris, men der fik vi slet ikke det samme antal salg igennem. Jeg tror dog også at det spiller ind, at mange TDC kunder hellere vil stå i kø i butikken, end handle på nettet.

Tilmeldt 27. Apr 07
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 13:39

Emil Blücher:

Nanomobil er faktisk en underafdeling i CBB, som jo igen er ejet af Telenor. Support, adresse og CVR er det samme (se cvr.dk 25667131).

Ja, det burde jeg måske ha´ skrevet, men det er heller ikke helt forkert at jeg har skrevet Telenor som ejer Smile

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6569
Fra  TextReactor Skrevet kl. 13:45

igang:
Hvis man har den rette idé, og den rette kapital i ryggen, kan der i øvrigt tjenes ganske fornufte penge på de interconnectaftaler. Men det er ikke bare sådan lige til at finde den rette måde at gøre det på :o)

Så er det bare at gøre som Frank Rasmussen. Komme med en stor sum penge og få en god pris på minut og sms.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 27. Apr 07
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 13:52

Niels:

igang:

Så er det bare at gøre som Frank Rasmussen. Komme med en stor sum penge og få en god pris på minut og sms.

Ja skaffer du 20.000 kunder, så står du med en vare som normalt bliver handlet til 20.000.000,- kr.

Hvis det bare er kunder til et taletidsprodukt, så kan du få dem for 4-500,- kr. stykket hos de forskellige affiliatenetværk. Så hvis du ligger inde med 8-10.000.000,- kr. i kapital til at investere med, så kan du lave dem om til 20.000.000,- kr. på et par år, hvis interessen er den samme der.

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 13:58

Nicolaj Thomasen:
Nej, men det er mærkeligt at i folks bevidsthed, så er Telmore stadig billigt, selvom de er blevet overhalet indenom på prisen af mange andre selskaber

Det er lige præcis det image de  har været dygtige til at opbygge, og som stadig hænger fast. Lidt lige som med Netto, som heller ikke er specielt billige i forhold til flere andre supermarkeder. Men i folks bevidsthed, er Netto bare billig.

Ja det er et rigtig godt eksempel. Og hvis man følger bare en smule med i forbrugeradfærd, kan der også være gode penge i det, som affiliate, ved at satse på det rigtige. Og så er Telmores kunder også blevet opdraget til at alt foregår på nettet.

@Niels: Jeg tror det bliver svært at komme til at lave en ny "Frank Rasmussen". Selv Frank Rasmussen selv, tror jeg ville have svært ved det, selvom han ikke havde alle mulige klausuler. Han har trods alt været med til at sænke priserne helt derned, hvor du som ny udbyder ikke rigtigt kan underbyde dem mere.

Så der skal tænkes i helt nye baner, hvis man lave noget stort på telemarkedet. Men der er stadig rigtig mange muligheder tilbage, da der er helt åbenlyse mangler hos de nuværende selskaber..

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)