Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En lille idé

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 22. Aug 10
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer!

Jeg sad i dag og læste om en masse iværksættere, der har har/har intentioner om, at starte webshops, der tilbyder tøj og accessories. Jeg kender 2 der har etableret en webshop personligt, og tænker mig, at disse skulle være de første kunder.

Men konceptet er egentlig ret enkelt - platformen skal være i stil med dba og andre aktionssider - bortset fra, at tingene man køber skal være nye og ubrugte (ellers skal dette i hvert fald oprettes seperat fra siden)

Erhvervskunder (webshops/andre relevante virksomheder) opretter sig på siden og betaler et mindre beløb for at få vist sine varer på min hjemmeside. Dermed kan private kunder søge på efter mærker, model, typer, stof osv) og sammenligne priserne fra forskellige webshops, og købe billigst.

Privatkunder kan enten sidde og sammenligne priser fra forskellige webshops, eller de kan oprette en "købes"-annonce, og kan dermed lade forskellige webshops tilbyde deres billigste priser, og auktionere dén vej rundt.

Jeg ved ikke om konceptet bruges af nogen, eller om det bare er en fuldstændig hjernedød idé - men jeg synes, at jeg mangler et sted hvor jeg kan sammenligne priser på noget fedt tøj, uden at det er brugt, og man kan være sikker på kvaliteten - derfor skal der selvfølgelig også oprettes et valideringssystem, så man kan stole på det man får!

Spørgsmål? skriv endelig! Jeg er her for at lære, og intet andet.

På forhånd tak! JannikN

Tilmeldt 25. Jul 10
Indlæg ialt: 668
Skrevet kl. 15:57

Det lyder faktisk som en kanon idé. Det kunne være spændende at se, hvis du kører videre med konceptet. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:59
Tilmeldt 22. Aug 10
Skrevet kl. 16:07

Tak for link - den vidste jeg ikke eksisterede.

Men jeg synes heller ikke princippet er helt det samme - ellers må jeg gå videre med konceptet med et andet produkt. -men igen, tak for link :)

Tilmeldt 14. Apr 10
Indlæg ialt: 975
Skrevet kl. 16:08

så du vil lave noget tilsvarende edbpriser.dk, spilpriser.dk osv. bare med tøj?

Tobias.

Tilmeldt 22. Aug 10
Skrevet kl. 16:13

Egentlig ja, konceptet skulle ligge tæt op af disse sider, men med en mere personlig tilgang mellem de to kundegrupper, og skulle gerne fokusere lidt mere konkurrencen om, at få den bedste pris som privatkunde - altså, hvilken virksomhed har det mest konkurrencedygtige tilbud.

Altså skulle erhvervskunderne gerne være mere aktive på siden end som på de hjemmesider du nævner. :)

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 1367
Fra  Market Extensions Styrpaavarmen Skrevet kl. 17:31

Med dit sidste svar hvor du siger at fokus skulle være på at forbrugeren ville få den bedst mulige pris, så tror jeg det er ret umuligt at gøre på en fornuftig måde på en webshop med tøj & accessories, det spænder ALT for bredt, og der er alt for mange forskellige mærker, typer osv osv osv. 

Du skal nok vælge noget mere konkret hvis du ikke vil bruge 1 år med fuld arbejdsuge på at lave alle kategorier/mærker hvorefter priserne er forældede :) 

Samtidig så er der bare utroligt mange af den slags sider, så der bliver nok brug for at gå i tænkeboks og finde et passende produkt hvor markedet mangler sådan en side (det bliver ikke let). 

:)

Hos www.bedrenaetter.dk sælger jeg alt til soveværelset. Skal du have en ny seng? 

Tilmeldt 22. Aug 10
Skrevet kl. 17:48

Jeg tror du har misforstået en stor del af idéen, tillad mig at forklare;

det er ikke en webshop på den måde, det er blot en "mægler"-side mellem privat forbruger og virksomhedsdrivende (webshops). Lidt ligesom dba og andre af denne type sider, med den væsentlige forskel at det er  webshops der byder til kunderne - min hjemmeside skulle bare være mellemledet der sammenligner hvor det bedst kan svare sig at købe for privatkunde.

I og med at det er webshops der byder til privatkunderne er de jo sikret den absolut bedste pris, og priserne kan dermed heller ikke blive forældede.

Anyway, tak for din gode respons - jeg vender lige idéen en gang eller to mere! :D

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 12:52

Jeg tror du tænker på noget i stil med "pricerunner" og "kelkoo"

Det er vel bare en genrel pris sammenligningsside du vil have ikk?

Prøv at google "price compare script" så tror jeg du finder hvad du søger...

mvh

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 16:16

Kommer snart...

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)