Hej Amino
Jeg har en ide om at starte en internetbaseret virksomhed, hvor det er ret vigtigt at navnet er godt og domænet passer til. Jeg har derfor fundet en række mulige navne, men alle domænerne er optaget. Umiddelbart lyder foreslaget sikkert så, find på et nyt navn. Men jeg har været inde og checke mange af de domæner jeg gerne ville have, og de fleste af dem bliver ikke synligt benyttet aktivt. Jeg står nu lidt i det dilemma om man skulle prøve domæneklagenævnet eller kontakte ejerne af domæner. Der er ingen synlig hjemmeside på domænet, og så jeg forstår de nye regler kunne det derfor godt lade sig gøre at erhverve domænerne, såfremt ejerne ikke bruger dem til noget andet. Det virker dog lidt hårdt at gå direkte til domæneklagenævnet uden at have kontaktet ejeren, men mit dilemma er at hvis jeg kontakter ejeren og han ikke er interesseret i at sælge det, eller skal have en høj pris, bliver han mindet om at han har domænet hvorefter han så evt. kunne finde på at gå ind og oprette et eller andet preforma website som kunne besværgeliggøre processen med domæneklagenævnet. Så mit spørgsmål er om jeg står bedst ved at kontakte ejeren eller om jeg skal gå direkte til domæneklagenævnet? PS:Det skal nævnes at et af domæner er ejet af TDC siden 1997.. de er jo nok ikke specielt interesserede i at sælge.
På forhand tak for hjælpen. Anders Hansen |
Hvis TDC ejer et af de domæner så viderestiller den vel til en af deres "undersider" ? Hvilket er lovligt nok, så vidt jeg ved.