Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Speciale Projekt

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Jul 05
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 16:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Jeg skal til at skrive mit speciale på Cand IT med fokus på Internet og Software teknologi, og i denne sammenhæng tænkte jeg at der må være en række "lyse" og innovative ideer i dette fora som kunne være interessante i forbindelse med mit speciale.

Jeg er interesseret i at foretage udvikling af fx distribuerede applikationer, SOA løsninger og lignende gerne indeholdende elementer af web 2.0/3.0. Andre forslag er også velkommende. Ting som jeg ikke er interesseret i er design/redesign af websites med mindre der er et element af innovation eller lignende.

Der kan fx være tale om udvikling af en proto-type / proof of concept. Alle forslag er velkommende.

Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 18:16
Jeg har en fantastisk idé - men jeg skal bruge din emailadresse, så jeg kan sende den. Hvor holder du iøvrigt til i landet?..

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Tilmeldt 28. Nov 06
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 18:18
Det er ikke i den boldgade, som du bekriver, men du skriver også at alle forslag er velkommen ;)

Automatiseret serversoftware, som kan håndtere betalt abonnement af podcast, distribueret via RSS. Altså kun tillade automatisk download, så længe kunden rent faktisk betaler og kun en gang per fil, så samme url-feed ikke kan ligge på to forskellige computere uden at den ene går glip af filen.

Eksempelvis: Politiken vil tilbyde deres abonnenter en 30 minutters podcast version af deres avis, lige til at loade ind på mobilen før de tager ud af døren om morgenen. Hver abonnent får en unik url til feeden, som de installere i iTunes eller whatever. Hvis abonnenten deler urlen med sin fattige studerende datter, vil kun den version af klientsoftwaren, som opdatere først få filen.

På Politiken skal de kun lægge en fil ind i deres system, ikke en for hver af deres abonnenter og serversoftwaren holder så styr på hvilke url´s, der har adgang til filen (kun dem, som er inde i en gyldig abonnementsperiode OG som ikke endnu har downloaded hele filen). Da de tilgængelige filer i en RSS står i en .xml fil, så kan jeg forestille mig, at denne skal dannes dynamisk ud fra kundeoplysningerne, hver gang der laves et serverkald fra klienten.

Jeg ved ikke hvor svært det er at lave noget sådant og om det er på specialeniveau eller mere trivielt. Men jeg har ledt efter en sådan løsning uden at kunne finde det noget sted. "Podcast" og "betaling" hænger åbenbart ikke sammen i den verden...

Tilmeldt 22. Jul 05
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 18:50
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)