Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Størrelse på kompensation

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Slagelse
Tilmeldt 30. Jun 08
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har udviklet et produkt og skal have et møde med et firma, hvor ideen skal vises frem.

Jeg har bedt dem om at underskrive en hemmelighedserklæring, hvilket de er gået med til. Jeg benytter mig af standarden fra opfind.nu, da den dækker meget bredt. 

Mit problem er at jeg ikke ved, hvad jeg skal sætte ind under kompensation, hvis de bryder hemmelighedserklæringen?

Er der nogen som har erfaring med hvilken størrelse beløb eller procentsats (af hvad) man kan bruge?

 

Hilsen

Mette

 

Fra Roskilde
Tilmeldt 28. Apr 09
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Personligt ville jeg mene, at det afhang af det produkt du skal fremvise.
Men generelt skal beløbet vel bare være så højt, at det afskrækker dem fra evt. at bryde kontrakten?

Der er vel ingen grund til, at have en lille bod, hvis de kan tjene på at bryde kontrakten?

Tilmeldt 15. Oct 07
Indlæg ialt: 286
Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mette

 

Hvad er maks du kan tjene på ideen på 10 år ?

Bo

Fra Slagelse
Tilmeldt 30. Jun 08
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svarerne.

Bo: Det er lidt det der er mit problem, for jeg har ikke rigtig nogen ide om det.

 

 

Tilmeldt 15. Oct 07
Indlæg ialt: 286
Skrevet kl. 14:01
Hvor mange stjerner giver du? :

ja så er den lidt svær syntes jeg - men hvad syntes du selv er rimeligt 100.000 er 10 mio

Bo

Tilmeldt 9. Jun 08
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 09:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Mette,

Selvom opbygningen af licensaftaler følger en rimelig fast skabelon så er der utroligt stor forskel på hvordan den enkelte aftale regulerer de økonomiske forhold mellem en licensgiver (dig) og licenstager (virksomheden). På dette område er der mange faktorer som skal medregnes for at man kan nå til enighed. Disse faktorer er blandt andet:

  • allerede afholdte udviklingsomkostninger
  • fremadrettede udviklingsomkostninger
  • markedspotentiale
  • markedsrisiko
  • osv. osv.

Alle disse ting har indflydelse på hvorvidt man som licensgiver kan opnå i royaltysats, up-front betaling etc. 

Du kan læse lidt mere om licensaftaler her: http://www.opfind.nu/de-10-trin/trin-10.aspx

Opfinderrådgivningen kan muligvis hjælpe dig med at etablere en fornuftig licensaftale med virksomheden - du skal være velkommen til at kontakte mig via www.opfind.nu

Mange hilsner

Kasper

Teamleder for Opfinderrådgivningen - www.opfind.nu

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)