Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Omsætningskroner pr. markedsføringskrone

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 23. Apr 06
Indlæg ialt: 578
Fra  Firtal Brands ApS Skrevet kl. 15:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Eftersom jeg sidder og slås med at fastlægge markedsføringen for min kommende webshop, kunne det være interessant at høre hvad i andre gør jeg af tanker omkring dette.

For at det er god forretning for mig skal jeg gerne have 10 omsætningskroner hjem pr. investeret krone.

Hvor meget er jeres forventede ROI på jeres markedsføring?

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 03:55
Hej Jesper

Jeg forstår godt spørgsmålet, men for at kunne svare, bliver du nødt til at være langt mere specifik.

Definer f.eks. markedsføring: Mener du hele investeringen i f.eks. en hjemmeside eller f.eks. Google Adwords annoncer, som du betaler løbende til?

Svaret er også helt afhængig af, hvilket segment du arbejder inden for.

Jeg kører f.eks. en række AdSense sites og her er jeg fint tilfreds med, at Google og jeg deler overskuddet 1/3 til google og 2/3 til mig ... og nogle gange 50-50. Da jeg ikke har noget arbejde ved at tjene mere, kikker jeg her kun på, hvilke bud, der giver den højeste bundlinie, når udgiften til annoncering er trukket fra.

For at tage en anden yderlighed:

Jeg sælger mine timer til 800,- + moms for at optimere mine kunders AdWords annoncer. Da døgnet kun har SÅ mange timer og jeg har rigtig mange opgaver fra virksomheder, som synes, at de betaler for meget for at annoncere, så ligger ROI her nok snarere på 100/1 end 10/1.

Selv om det er en Webshop, du har, så vil jeg tro, at du kan se, at du bliver nødt til at være MEGET specifik for at få et svar, du kan bruge til noget som helst.

Venlig hilsen,

Christian

Fra Århus
Tilmeldt 23. Apr 06
Indlæg ialt: 578
Fra  Firtal Brands ApS Skrevet kl. 11:36
Jeg mener af de penge jeg bruger på decideret markedsføring; banner-annoncer, AdWords og lign.

Der ville jeg gerne have 10 omsætningskroner hjem på krone jeg bruger. 

Du skriver at du når du laver optimering laver nærmere 100/1, vil det sige at du laver 100 kr. pr. markedsføringskrone?

Mvh.

Jesper Hvejsel

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 08:28
Hej Jesper.

Ja, det er det jeg mener.

Har man et produkt, som er attraktivt, så behøver man næsten ikke bruge nogen penge for at markedsføre det.

I dette tilfælde sælger jeg timer, og hvis jeg satte prisen op på eks. mine AdWords annoncer, så ville jeg slet ikke kunne følge med, hvilket hverken jeg eller mine kunder ville være tjent med.

Mvh,

Christian

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)