Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan finder jeg leverandører?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Kirke Hyllinge
Tilmeldt 10. Aug 10
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 17:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer

Ved ikke helt om indlægget bør ligge her da jeg hovedsageligt gerne vil vide hvor jeg kan finde grossister i dk?

Mit problem er at jeg har set flere varer i div netshops jeg gerne vil have i min butik også, men kan simpelthen ikke finde ud af hvor de køber deres varer fra...   der er nok 5-10 forskellige webshops hvor jeg har set feks mærket Bocoton, men kan ikke finde en grossist... tænker at de vel ikke allesammen parallel importerer det fra englang/frankrig?  har skrevet til det franske hovedkontor hydra men får intet svar!

Hvordan finder man ud af hvad der er derude man kan få hjem evt fra udlandet??

Har indtil videre taget udgangspunkt i kendte mærker fra hjemmemarkedet men vil også gerne finde nogle man kan tjene penge på :-)

Det drejer sig om øko + ikke økologiske bleer, vatplader, vatpinde, bideringe, vådservietter og div babypleje og tilbehør!

Venligst Karina

Fra Holstebro
Tilmeldt 25. May 10
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 23:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder spændende.

USA har en brancheorganisation for økologer - Organic Trade Association (OTA) - hvor man bl.a. har henvisninger til producenter. De gør vel en del i bomuld over there.

Prøv at kigge her:
http://www.theorganicpages.com/topo/commercialactivity.html?ca=fibertextiles

Jeg kender intet til import/eksport, men jeg kunne forestille mig, at der er en masse forhindringer, når man skal handle uden for EU. Finder du en potentiel leverandør, kan det være, at dit regionale Startvækst-center kan give dig nogle gode (gratis) råd om, hvordan du kommer videre.

Tilmeldt 20. Aug 07
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 00:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Karina.

Det er min erfaring, at man ikke skal satse på alt det, alle de andre sælger, Vi bor i et meget lille land, hvor der er stor konkurrence blandt diverse netbutikker.

Du skriver selv, at du også gerne vil have nogle varer, du kan tjene penge på. Det burde vel så sige sig selv, at du ikke skal satse på varer, hvor indtjeningen er for lille ..??!! I bund og grund arbejder vi jo først og fremmest for at tjene penge:-)

Hvis du henvender dig til et fransk firma, skal det nok være på fransk, for at du har en chance for at få respons. (har lidt erfaring med dem)

Du kan finde en del engros virksomheder på Eniro.dk

Der findes et hav af producenter, der fremstiller de varer, du vil sælge. Det er sandsynligvis meget billigere for dig at købe dem i udlandet. Om du kan aftage nok til at købe direkte hos producenten, ved jeg så ikke.

Held og lykke med projektet :-)

Hilsen

Maikan

Tilmeldt 20. Aug 07
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 00:05
Hvor mange stjerner giver du? :

p.s. Så lige det øverste svar: Der er ikke en masse bøvl ved at importere fra IKKE EU-lande. Man skal bare registreres som importør/eksportør og huske, at man skal betale told af varen, så prisen derfor blvier lidt højere. Ligeledes er fragten ofte dyr afhængig af varens vægt og størrelse.

Tilmeldt 4. Aug 10
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 00:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Karina,

Nu har jeg selv lige startet webshoppen www.morogbaby.com, så har arbejdet en del i det med at finde leverandører af babyting. Dog primært legetøj, babyudstyr og tøj, ikke rigtigt babypleje.

Men jeg har skrevet direkte til producenterne, nogle producenter har så skrevet tilbage at de har danske/nordiske distrubutøre, andre steder bestiller jeg dirkte fra udlandet.

Og ja, er ikke det store problem i at importere vare fra udlandet. Nogle firmaer er stoppet med at have distrubutører i danmark, var nogle fra USA, da dollar kursen har været så lav at det ikke kunne betale sig at alle webshops ikke bare selv bestilte direkte ved producenten.

Men tror bare du skal skrive til en masse, så vil du opdage at nogle ikke skriver tilbage, fordi de kun vil have deres vare til salg i store kendte webshops, Så tror det er vigtigt at få nogle mærker og starte med og så udvide hen ad vejen, jo større din webshop bliver jo større interesse har producenterne også for at ville levere til dig.

Tilmeldt 11. Feb 10
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 09:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvis du har brug for hjælp med det franske kan du bare sig til. Jeg tilbyder forskellige ydelser:

Jeg fungerer som bindeled mellem Frankrig og Danmark:

-         Jeg hjælper danske virksomheder at komme i kontakt med franske leverandører
 
-         Jeg hjælper danske virksomheder at komme i kontakt med franske handelsagenter

-         Jeg hjælper danske virksomheder med at etablere en ”fransk” kundeservice. Franskmænd er ikke så glæde og gode til at tale engelsk. Jeg behandler efterspørgsler og reklamationer fra franske kunder både telefonisk og skriftligt.

-         Jeg tager mig at ”debitorstyring” dvs. jeg rykker franske kunder for betalinger, aftale betalingsplaner, …

-         Jeg oversætter brochurer, hjemmesider, andre dokumenter

-         Jeg støtter danske virksomheder sprogligt på messer i Frankrig


Du er velkommen til at kontakte mig info@palenzuela.biz

Mvh

Nadine Palenzuela Pedersen

Fra Kirke Hyllinge
Tilmeldt 10. Aug 10
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej nadine

Tak for tilbuddet! Jeg er dog kommet i kontakt med deres danske grossist og har derigennem fået lavet en aftale! :-)  Prøver at holde mig til danske grossister så der er hurtig leveringstid og dansk kundeservice :-)

Karina :-)

Fra Odense
Tilmeldt 19. May 10
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Karina,

Jeg forhandler bla. økologisk trælegetøj, men kan også formidle kontakt til diverse producenter af andet økologisk tilbehør til børn og baby.

Jeg skal på messe i Køln d. 16.09-19.09 hvor jeg har en del aftaler med diverse producenter- hvis der er noget særligt du er på udkig efter, så kontakt mig inden så kan jeg holde øjnene åbne dernede.

Du er velkommen til at ringe til mig på 20842191 - eller sende en mail til info@jonilu.dk

Hilsen Sandra

Fra Buriram/Thailand
Tilmeldt 7. Sep 10
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 02:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Karina

 

Jeg bor i Thailand, måske jeg kan hjælpe dig, vil gerne ha en snak først

 

MVH

Dennis

Fra Kirke Hyllinge
Tilmeldt 10. Aug 10
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen

Tak for de mange svar...  Sandra: det er meget muligt jeg gerne vil have en snak med dig på et lidt senere tidspunkt... lige nu har jeg fundet mine "start" produkter og har købt ind af dem så der er ikke flere penge lige nu, men når kunderne er kommet til vil jeg meget gerne udvide sortimentet :-) skal lige åbne biksen først her omkring 1/10. :-)

Dennis: Thailand lyder spændende men venter nok lige med at kaste mig ud i så stort et projekt som at importere derfra... det koster jo nok en del i første omgang og har ikke flere penge nu før jeg har solgt nogle af mine varer :-)

 

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)