Hej
Jeg har fået en idé, som jeg gerne vil drøfte, på godt og ondt :-) Mange hjemmesider, som rent faktisk er sindssygt populære, er vel nok mest populære af mangel på bedre alternativer. Her mener jeg primært hjemmesider rettet mod bestemte interessegrupper, det kan være folk med hest, frimærkesamlere, unge mødre, ja i det hele taget folk der har hang til nichesider om deres hobby eller interesse. Sider som disse er typisk dårligt kodet, langsomme, ufleksible og svære at finde rundt på. Jeg er ikke selv nogen stor programmeringshaj, men har den indstilling, at der ikke er nogen grund til at opfinde et "bagland" til hjemmesiden, når der allerede findes hundredvis af supergode opensource alternativer, f.eks. XOOPS, Joomla, Drupal, osv :-) til gengæld tror jeg fremtoningen betyder alt. Populære sites er ofte simple, en smule kedelige, men de formår at "sælge" sig selv. De skaber en værdi hos folk, en slags loyalitet, som gør at de kommer igen og igen. Jeg har 7 års erfaring med Photoshop, og føler mig efterhånden ret hjemmevant i programmet. Derudover har jeg arbejdet en del med forskellige opensource cms-systemer, som jeg har tilpasset forskellige projekter jeg har haft kørende. Min idé er ikke ny, men den går ud på at starte et såkaldt annoncefirma. Idéen er afprøvet 1000 gange før, men jeg tror på at det kan lykkes igen hvis man blot har den rette interesse for det. Jeg interesserer mig for rejser, livet med børn (er ung far), spil (primært Xbox), ledelse, kommunikation, salg, gadgets, film, bøger af Robert Kiyosaki, Timothy Ferris og andre økonomiske genier. Jeg kunne godt forestille mig at lave nichehjemmesider inden for disse områder. Jeg har en masse idéer som jeg har svært ved at holde styr på :-) Idéen er så at starte med at skabe disse websites, gøre dem populære og sætte dem i et fælles netværk, administreret af en fælles virksomhed, som så skal løbe rundt ved annonceindtægter. Evt. har jeg også tænkt på at åbne en webshop, eller åbne et import/export firma, eller skabe et nyt innovativt produkt. Men det ligger først langt ude i fremtiden :-) Jeg er på udkig efter en person i samme aldersklasse som mig, +/- to-fire år. Jeg er selv 22. I første omgang har jeg behov for en at drøfte idéer med, for at se om det kan føre til et senere samarbejde. |
Det lyder spændende - Send gerne PM.