Hej SEO folk. Jeg har lige et hurtigt spørgsmål. Har det nogen betydning hvilken platform man vælger i forhold til at få relevans/seriøsitet/konsistens-bestemt sit indhold på hjemmesiden. Jeg tænker på at hvis man (hypotetisk) har en hjemmeside som potentielt vil interessere mange millioner menesker verden rundt kan man så vinde "anseelse" hos søgemaskinerne ved at have skrevet sin egen webserver som kan levere indholdet til flere klienter inden for de 30-50 milisekunder end man vil kunne med apache/IIS som måske ikke har cachet indholdet på samme strutkurerede måde som man selv vil kunne. Google har jo f.eks. set en fordel i at skrive sin egen webserver og det har jo f.eks. betydning at man bruger indholdslevrandøre der ligger tæt på klienten og at man bruger færre opslag pr. side osv. osv. Mvh Ken
|
kenhvm:ved at have skrevet sin egen webserver som kan levere indholdet til flere klienter inden for de 30-50 milisekunder end man vil kunne med apache/IIS som måske ikke har cachet indholdet på samme strutkurerede måde som man selv vil kunne.
Nu kan det jo selvfølgelig godt være, at du har super-programmører til rådighed :)
Men Apache og IIS er der udviklet på siden 1995 med temmelig mange kompetente programmører, og jeg kunne forestille mig, at de har brugt bare en smule af deres tid på optimering.
Så medmindre du ligefrem overvejer at springe OS'et over og lave helt egen implementering af TCP/IP i maskinkode eller lignende, så er der nok ikke meget at hente...
God caching vil du kunne opnå fra både PHP og ASP.NET - eller måske med et program, der genererer flade HTML-filer, der smides ned og serveres af Apache eller IIS.