Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webshop - Priser med eller uden moms

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Sep 06
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 17:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle,

Vort webshop-system er desværre ikke rigtig gearet til at vise priser både med eller uden moms, og vi er derfor nødt til at vælge hvilken pris vi ønsker at vise.

Vores kunder er både private, og forhandlere/institutioner så valget forekommer ikke helt nemt. Hvis vi anfører priserne inkl moms vil der givetvis være nogle institutioner og forhandlere som ved første øjekast finder vore priser for høje, og hvis vi anfører priserne ekskl. moms, vil der være en del privatkunder som ryger af i købsprocessen, når de ser at momsen bliver tillagt. Det skal lige nævnes, at vi naturligvis vil anføre hvorvidt priserne er ekskl. eller inkl. moms, men det er der bare en del der ikke ser i første omgang.

Er der Aminoer der har stået med samme case, hører jeg gerne om hvordan I har grebet det an. Gode råd fra alle andre, er naturligvis også meget velkomne.

Godt nytår til alle Aminoer.

Mvh

Claus

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 17:40
Jeg mener at hvis du sælger til private SKAL piserne være inkl. moms. Måskde det gør beslutningprocessen nemmere for dig?
Tilmeldt 1. Sep 06
Skrevet kl. 17:43
Dato: 27-12-2006 17:39:41 Forfatter: Jesper Jørgensen Jeg mener at hvis du sælger til private SKAL piserne være inkl. moms. Måskde det gør beslutningprocessen nemmere for dig?

Det har jeg faktisk tidligere postet et indlæg om, og her var der lidt delte meninger. PBS har heller ikke nævnt noget om det i deres behandling af vores ansøgning om indløsningsaftale, så det svæver stadig lidt i det uvisse.

Mvh

Claus

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 17:48
Der er potentiale for problemer hvis du ikke oplyser private kunder om den samlede pris, inkl. moms hvis du også henvender sig til sådanne kunder.

Det fremgår af forbrugeraftaleloven, som du kan finde på retsinfo.dk og forbrug.dk.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 1. Sep 06
Skrevet kl. 17:56
Dato: 27-12-2006 17:48:27 Forfatter: Anders Christensen Der er potentiale for problemer hvis du ikke oplyser private kunder om den samlede pris, inkl. moms hvis du også henvender sig til sådanne kunder.

Det fremgår af forbrugeraftaleloven, som du kan finde på retsinfo.dk og forbrug.dk.

Enig, men som jeg læser det skal den samlede pris oplyses inden aftalens indgåelse, og eftersom jeg antager, at "aftalens indgåelse" sker ved accept af vore handelsbetingelser, opfylder vi også dette krav.

Mvh

Claus

Tilmeldt 17. Nov 06
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 20:33
har du kontaktet hotline på din webshop - det lyder mærkeligt.

Hvilken webshop udbyder har du?

det skulle være muligt at diffrencere momsen mellem B2C og B2B.

Tilmeldt 1. Sep 06
Skrevet kl. 17:30
Det kan ikke implementeres i vort nuværende system uden en uhensigtsmæssig work around.  

Input til mit egentlige spørgsmål, er stadig meget velkomne. 

Mvh 

Claus

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)