Jeg har i dag været på skat til udlægsforretning. Jeg har et lille enkeltmandsfirma uden nogen ansatte. Jeg har en skattegæld fra 2007 og 2008, desværre. I de 2 pågældende år havde jeg en ældre mand som revisor, han lavede moms regnskab og skulle også lave årsregnskab. Men årsregnskaberne lavede han bare aldrig og når vi bad om at få vores papirer havde han ikke lige tid til at samle dem osv. I 2009 fik jeg så papirerne og en ny revisor skulle lave årsregnskaberne. Det viste sig så at jeg skyldte samlet 359.000,00 kr. i restskat. Jeg har nu afdraget ca. 200.000 og skylder nu 154.000,00. I disse krisetider har jeg ikke råd til at betale mere end 2000 kr./mdr. Jeg har hele tiden overholdt disse aftaler og møder med SKAT. Men i dag sagde de så at jeg skulle afdrage det sidste på 1 år dvs. 13.000 kr./mdr. eller betale de 154.000 kr. inden 14 dage. Ellers lukker de firmaet. Hvad kan jeg gøre? Må de det? hvis de lukker firmaet, så kan jeg jo slet ikke betale. |
Det lyder som en lidt kedelig situation du er endt i. Men tjek det her.
Det kan nok hjælpe dig lidt.
og ellers prøv lur lidt på den her side.
http://www.skatteadvokaterne.dk/arbejdsomraader/straffesager-og-skat.aspx
Tag en søgning omkring emnet på google, og sæt dig lidt ind i tingene den vej rundt.
Det er lidt, hvad jeg lige har af bud til dig på stående fod.
Men som der bliver beskrevet, har skat kun ønske om at du får lov at drive din virksomhed videre.
så se om du ikke kan få en aftale i hus med dem.
Mvh
Morten