Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Elektronisk visitkort

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 15. Aug 08
Indlæg ialt: 557
Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Sidst jeg oprettede et indlæg om en hjemmeside jeg havde lavet, med det enkle formål at fungere som et elektronisk visitkort for mig, fik jeg en del kritik. Hvilket jo var fantastisk, så nu har jeg lavet det hele forfra, og søger nu lidt feedback igen.

Jeg valgte at skrotte det hele, og lave en ny side - som er langt mere simpel, og hvor kun nogle udvalgte projekter vises.

rune-jensen.com

Fungerer den som visitkort?

På forhånd tak!

Fra København
Tilmeldt 15. Aug 10
Indlæg ialt: 364
Fra  Søren Sjøgren, foredragsholder Skrevet kl. 18:16

Hej Rune

En kende for basic for min smag. Det minder om min første html side tilbage sidst i 90'erne. Jeg er ikke med på hvad formålet er med siden. Hvis du vil vise dig selv, så vis! Et billede måske.

Her er et enkelt design, som jeg syntes fungerer: www.gert.dk. Den er kort, klar og beskriver hvad det er for en person der er tale om. Omend den stadig siger mindre end jeg ville have på sådan en side.

S

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:26

Jeg forstår ikke ideen i et elektronisk visitkort?

Altså et visitkort er et kort du giver til en, fordi han skal huske dig. Så putter han det i lommen, og når han kommer hjem ligger det på bordet. Så går der nogen dage, og det ligger der stadig og han bliver stadig mindet om dig.

Ved at du giver ham en internet adresse, så har han jo glemt det hele med det samme?

Forklar mig din ide.

Mvh

Morten

Fra Aarhus
Tilmeldt 15. Aug 08
Skrevet kl. 19:07

kheu:

Forklar mig din ide.

Gerne, når du nu siger det så pænt. :)

Det kan godt være at begrebet "elektronisk visitkort" ikke dækker så godt, men det er bare en simpel hjemmeside, hvor folk hurtigt kan se hvordan de kan komme i kontakt med mig, og nogle af de projekter jeg har kørende - Altså de samme informationer som jeg ville inkludere på et visitkort. Dette er bare elektronisk - Hvorfor jeg kaldte det et "elektronisk visitkort".

Det bruges bl.a. i signaturer (specielt e-mail) og når jeg har kontakt med én over tlf., tekstbeskeder eller anden fjernkommunikation.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:16

Jeg forstår det i din online kommunication. der er der fedt at kunne trykke på linket.

Men i telefonen, er vi lidt ude igen i samme problematik med at sige det :)

Men hvorfor ikke bare lave en decideret hjemmeside, og smide dit CV op, også bare kalde det hvad det er? Et cv. Men for min skyld må du gerne kalde det online visitkort. Men hvis du i forbindelse med arbejde, og skal nævne dine referencer og siger at de kan se det på dit visitkort, tænker de nok "ok, der er nok ik lige plads til 9.000 refererencer bag på et visitkort" kan du følge mig?

Morten

Fra Aarhus
Tilmeldt 15. Aug 08
Skrevet kl. 20:58

kheu:

Jeg forstår det i din online kommunication. der er der fedt at kunne trykke på linket.

Men i telefonen, er vi lidt ude igen i samme problematik med at sige det :)

Men hvorfor ikke bare lave en decideret hjemmeside, og smide dit CV op, også bare kalde det hvad det er? Et cv. Men for min skyld må du gerne kalde det online visitkort. Men hvis du i forbindelse med arbejde, og skal nævne dine referencer og siger at de kan se det på dit visitkort, tænker de nok "ok, der er nok ik lige plads til 9.000 refererencer bag på et visitkort" kan du følge mig?

Morten

Yep, det kan jeg sagtens. :) Men det siger jeg heller ikke, jeg siger bare at de kan tjekke rune-jensen.com - Ikke noget fancy gøgl. :)

"Elektronisk visitkort" var bare et udtryk jeg brugte så I (som rådgivere der giver feedback), var klar over at det ikke var en "stor" hjemmeside, men blot en simpel side der har samme funktion som et visitkort.

Og det er også derfor jeg ikke kaster mit CV derop, og skriver alle de projekter jeg har kørende. Det primære formål er, at nye (eller eksisterende) partnere eller kunder i mit netværk, som jeg allerede har drøftet et muligt projekt med, hurtigt kan komme i kontakt med mig. :)

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. May 09
Indlæg ialt: 493
Fra  ThomsenMedia Skrevet kl. 21:03

Hvis siden fortrinsvis skal bruges til at kontakte dig igennem, vil det være en fordel hvis man kunne læse dine kontaktoplysninger.

Din png-fil med din e-mail adresse er fuldkommen ulæselig på begge mine computere.

Venlig hilsen

Per Thomsen

Fra Aarhus
Tilmeldt 15. Aug 08
Skrevet kl. 21:05

Per Thomsen:

Hvis siden fortrinsvis skal bruges til at kontakte dig igennem, vil det være en fordel hvis man kunne læse dine kontaktoplysninger.

Din png-fil med din e-mail adresse er fuldkommen ulæselig på begge mine computere.

Det var jeg ikke klar over. Det så fint ud på Safari, men så skal jeg da have lavet en ny PNG-fil. :)

Tak!

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. May 09
Indlæg ialt: 493
Fra  ThomsenMedia Skrevet kl. 21:10

Rune Jensen:

Det var jeg ikke klar over. Det så fint ud på Safari, men så skal jeg da have lavet en ny PNG-fil. :)

Tak!

Husk at teste i flere browsere.Wink

Venlig hilsen

Per Thomsen

Fra Aarhus
Tilmeldt 15. Aug 08
Skrevet kl. 21:15

I certainly will... Men så vil jeg da gerne prikke til Microsoft og Mozilla, og skrige dem i ørene - For et er at fortolke HTML, CSS, Javascript og andre front-end sprog forskelligt, men et PNG-billede? Stick out tongue

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)