Jeg tror ikke man kan søge om at få monopol, men hvis du vil prøve, så skal du tale med konnkurrencestyrelsen.
Monopol er ikke noget der bliver delt ud til flere virksomheder. Du lukker jo fuldstændigt for konkurrence på et bestemt marked, så der er intet motiv for staten (med undtagelse af de virksomheder staten ejer) for at give monopol.
Man kan opnå en monopol-lignende situation, ved at dominere et marked.
Det jeg tror du søger, er at få din service patenteret - Men det koster mange penge, afhængig af hvor unik den service er og hvor meget den "rammer".
Jeg tror ikke man kan søge om at få monopol, men hvis du vil prøve, så skal du tale med konnkurrencestyrelsen.
Monopol er ikke noget der bliver delt ud til flere virksomheder. Du lukker jo fuldstændigt for konkurrence på et bestemt marked, så der er intet motiv for staten (med undtagelse af de virksomheder staten ejer) for at give monopol.
Det jeg tror du søger, er at få din service patenteret - Men det koster mange penge, afhængig af hvor unik den service er og hvor meget den "rammer".
Jamen jeg er sikker på jeg har fundet et område, som kan gavne befolkning og kan skabe arbejdspladser. Det er kommer flere om det "område" gør der ikke er meget tjene i det og at området kan risikerer "beskidte" trick!
Jamen jeg er sikker på jeg har fundet et område, som kan gavne befolkning og kan skabe arbejdspladser. Det er kommer flere om det "område" gør der ikke er meget tjene i det og at området kan risikerer "beskidte" trick!
Jeg tror stadig monopol er for satsen, og det er uanset hvilke idéer man har. Monopolerne er ved at uddø, og der skal virkelig en god idé og en stærk virksomhed til, for at staten skal have motivet til at give dig et monopol.
De giver jo heller ikke monopol til enhver, selvom en idé er god og kan gavne staten med monopol. Staten skal jo også se nogle tegn på at din virksomhed er sund, vel bemandet og kan kontrollere stort ansvar.
Med andre ord, tvivler jeg meget stærkt på at nogen virksomheder overhovedet, kan få sig et monopol i Danmark fremover.
Så igen... efter min mening, sats på patentet i stedet. :)
Monopolerne er ved at uddø, og der skal virkelig en god idé og en stærk virksomhed til, for at staten skal have motivet til at give dig et monopol.
De giver jo heller ikke monopol til enhver, selvom en idé er god og kan gavne staten med monopol. Staten skal jo også se nogle tegn på at din virksomhed er sund, vel bemandet og kan kontrollere stort ansvar.
Med andre ord, tvivler jeg meget stærkt på at nogen virksomheder overhovedet, kan få sig et monopol i Danmark fremover.
Så igen... efter min mening, sats på patentet i stedet. :)
Jeg har svært ved helt at vurdere om du tager pis på ham?
For at undgå misforståelser så håber jeg at alle er med på at monopol ikke er noget som blive tildelt eller som man kan søge. Monopol er en tilstand. Derved kan monopol jo ikke rigtig sammenlignes med patent, varemærkebeskyttelse, ophavsret mv.
Rune Jensen:
Det er det sjoveste jeg længe har læst.. god humor
Hvad baserer du dette på?
Jeg er bestemt ikke ekspert indenfor patenter men så vidt jeg er orienteret så afhænger prisen på et patent ikke af hvor unik "ideen" er. Til gengæld så skal konceptet jo have en høj nyhedsgrad, hvilket med andre ord betyder at konceptet skal være unikt for at kunne blive patenteret. Ret mig endelig hvis jeg tager fejl?
Hvad baserer du dette på?
Jeg er bestemt ikke ekspert indenfor patenter men så vidt jeg er orienteret så afhænger prisen på et patent ikke af hvor unik "ideen" er. Til gengæld så skal konceptet jo have en høj nyhedsgrad, hvilket med andre ord betyder at konceptet skal være unikt for at kunne blive patenteret. Ret mig endelig hvis jeg tager fejl?
Det gør du ikke. Det var hvad jeg mente, men prisen afhænger stadig af hvor stort det er. Altså hvor bredt det rammer. Tager man patent på et koncept der bruger 5 forskellige teknologier, kommer man ofte af med flere penge, end hvis man tager patent på noget der er mere simpelt.
..men prisen afhænger stadig af hvor stort det er. Altså hvor bredt det rammer. Tager man patent på et koncept der bruger 5 forskellige teknologier, kommer man ofte af med flere penge, end hvis man tager patent på noget der er mere simpelt.
Er det selve gebyret for ansøgningen du mener burde stige hvis patentet er komplekst?