Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Uafhentede pakker -Forældet????

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. May 08
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 01:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er stødt ind i et nyt problem, som jeg ikke lige kan finde svar på :

Jeg havde et salg i dec. 2009, hvor pakken kom tilbage som ubekendt på adressen.

Jeg kontaktede køberen med problemet og hører først svar retur i januar.

Kunden var flyttet, og havde oplyst forkert adresse, men ville gerne have varen sendt på ny.

Kunden bliver gjort opmærksom på, at der skal betales ny porto, som godkendes.

Jeg opretter en betaling til kunden med den nye porto, som aldrig bliver betalt. Skrev ugen efter til kunden om den manglende indbetaling. - Hører aldrig noget retur.

Nu pludselig 8 måneder efter kontakter kunden mig, og siger at hun gerne vil have sin vare, og ønsker at betale portoen for at få den tilsendt.......

Hvordan skal jeg forholde mig i denne situation. ???

Hvor længe skal man beholde uafhentet varer på sit lager, før man kan sælge dem igen???

Kan en kunde komme efter så lang tid og kræve sit køb??? - Hvor går grænsen ???

Håber virkelig at der er nogen som kan hjælpe med dette.

Mvh

Englebasse :-)

Fra Korsør
Tilmeldt 3. May 07
Indlæg ialt: 566
Skrevet kl. 02:29

Træls at bruge tid på folk som ikke kan finde ud af det, men det bedste er nok at lade hende betale fragten igen og så sende det igen. Det giver nok mest i den lange bane!

Kevin Simper // Cykelrytter på fuldtid; Nørd på halvtid!

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 04:23
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

englebasse:

Hvordan skal jeg forholde mig i denne situation. ???

Du lader kunden betale den extra porto, og sender derefter kundens varer, som kunden jo reelt ejer!

englebasse:

Hvor længe skal man beholde uafhentet varer på sit lager, før man kan sælge dem igen???

Kan en kunde komme efter så lang tid og kræve sit køb??? - Hvor går grænsen ???

Når kunden har betalt, så ejer kunden jo sådan set varen... Så hvis du har moral til, at stille ovenstående spørgsmål, så prøv evt at sætte dig i kundens sted, og fortæl os andre, hvilken service du forventer...
Når du har gjort det, så har du jo det bedste svar på dit spørgsmål, nemlig dine egne forventninger til en anden webshop, hvor du var involveret i samme problem...

Fra Hamburg
Tilmeldt 20. Nov 05
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 05:48

Du vil kunne opkræve et ekstra gebyr svarende til de omkostninger som du reelt har haft i forbindelse med opbevaringen af varen.

Fra Hørsholm
Tilmeldt 19. Oct 05
Indlæg ialt: 451
Fra  NoTanShop.com Skrevet kl. 06:09

Det giver anledning til en ændring af din retur procedure. Du vil først kunne sælge varene igen, når du har sendt kundens penge retur (enten via kreditkort eller sendt per check).

Hvordan skal jeg forholde mig i denne situation. ??? Send varerne til kunden. Hvis du ikke længere har dem på lager så send kunden en check på det beløb.

Hvor længe skal man beholde uafhentet varer på sit lager, før man kan sælge dem igen??? Jeg tror ikke at der er en lovgivning på det område, men jeg sender altid vores kunder en mail en uge efter og sker der ikke noget betragter vi det som en returvare og overføre værdien for varerne til kunden via kredit kort.

Kan en kunde komme efter så lang tid og kræve sit køb??? JA, hvis du ikke har sendt kunden det beløb som hun har betalt for varerne.

- Hvor går grænsen ??? Firma politik, som beskrevet ovenover så holder vi ikke varer længere tilbage end en uge før det betragtes som en returvarer.

Tilmeldt 17. May 08
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 08:30

Tusind tak for svarerne. De hjalp en del Smile

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)