Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Uddannelse

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Næstved
Tilmeldt 26. Sep 08
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Jeg er 16 år og er netop startet på HHX her for en uge siden, men da jeg har en kæmpe interesse for at handle aktier på det kinesiske marked synes jeg egentlig at jeg er havnet lidt forkert.

Jeg kan godt lide handel, og er også meget aktiv her på Amino, da jeg måske vil lave en virksomhed, men jeg føler ikke at jeg behøver at bruge 3 år på noget som kun er "måske".

Derfor har jeg også set at jeg kan uddanne mig via en erhvervsuddannelse, Finansuddannelsen hvor jeg skifter med at være i skole og i praktik i en virksomhed, 2 år mener jeg.

Jeg vil rigtig gerne høre jer kloge hoveder med meget erfaring om hvad der vil være smartest?

Med alt respekt for erhvervsuddannelser, har jeg hørt at det mest er problembørn som tager dette, hvilket ikke er tilfældet med mig, da jeg plejer at få 7-12 taller i folkeskolen.

Mvh. Jacob

Fra Næstved
Tilmeldt 26. Sep 08
Skrevet kl. 21:04
Fra 5230, Odense M
Tilmeldt 11. Aug 08
Indlæg ialt: 709
Fra  ProGadget Skrevet kl. 21:15
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tror det er vigtigt at få en studentereksamen uanset om den hedder HTX, STX eller HHX. Jeg tror det vil få stor glæde af den viden du vil få på HHX-uddannelsen, som du vil kunne bruge fremover.

Ejer af egen webshop og side om gaveidéer

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 21:20

Hej Jacobr,

Jeg bakker op om min navnebror her, det er en klar fordel hvis du tager en studentereksamen. Det er blevet lidt hyped med succes uden uddannelse, og der er selvfølgelig også rigtig spændende at høre / læse om. Men det er alt andet nemmere hvis du har et eller andent i rygsækken.

Du har stadigvæk mulighed for at kombinere det med dine egne interesser.

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit
(under uddannelse)

Tilmeldt 10. Jun 10
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 21:27

Jeg går selv på HHX, og hvis du er interesseret i handel med aktier, vil jeg anbefale dig at gå efter fagene Virksomhedsøkonomi på A-niveau, hvor du lærer det grundlæggende i at analysere virksomheder og deres regnskaber. 

Derudover er Finansiering også et fag lige for dig vil jeg tro, da det også handler meget om aktier. 

Så hvis du ikke har ovenstående fag, så vil jeg anbefale dig at få dem - evt. skifte klasse, hvis du har mulighed for det Smile1 

(Virksomheds Økonomi på  A burde dog være obligatorisk vil jeg mene Smile)

Fra Næstved
Tilmeldt 26. Sep 08
Skrevet kl. 21:31

Tak for jeres svar. Jeg vil overveje det lidt og også snakke med min studievejleder en af dagene Smile

Mvh. Jacob

Fra Esbjerg
Tilmeldt 30. Apr 07
Indlæg ialt: 1288
Fra  Nutimo Consult Aps Skrevet kl. 21:31

Noget af det jeg fortryder mest er at jeg ikke har en Studenter uddannelse fra HHX eller HTX, både pga. videreudannelses mulighed, kammeratskab osv.

Men jeg er så heldig at have arbejdet i nogle virksomheder som har givet mig en god erfaring og er kommet ind på Finansøkonomi uddannelse.

Mit bedste råd til dig er, tag dig den HHX du er kun 16! brug de 3 år til at have det sjovt og finde ud af hvad du virkelig vil og brænder for. - Så kan du bagefter enten prøve kræfter i job, eller videre uddannelse.

Håber det hjalp =) 

Podcastvært, Direktør i Content Marketing & SEO Bureau

Fra Næstved
Tilmeldt 26. Sep 08
Skrevet kl. 21:36

Simon Elkjær:

Noget af det jeg fortryder mest er at jeg ikke har en Studenter uddannelse fra HHX eller HTX, både pga. videreudannelses mulighed, kammeratskab osv.

Men jeg er så heldig at have arbejdet i nogle virksomheder som har givet mig en god erfaring og er kommet ind på Finansøkonomi uddannelse.

Mit bedste råd til dig er, tag dig den HHX du er kun 16! brug de 3 år til at have det sjovt og finde ud af hvad du virkelig vil og brænder for. - Så kan du bagefter enten prøve kræfter i job, eller videre uddannelse.

Håber det hjalp =) 

Hej Simon.

Jeg har også tænkt mig at få Finansøkonomi-uddannelsen når jeg er færdig med enten HHX eller erhvervsudd, da det er den jeg synes lægger mest op til handel med aktier :)

Fra Randers
Tilmeldt 23. Jul 10
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 21:38

Nu skal jeg ikke lege studievejleder (sådan en kan du alligevel finde på dit uddannelsessted og andre steder med bedre kompetencer end mig), men jeg vil da godt skyde et par tanker af:

1. Uden ungdomsuddannelse kan du havne i en skidt situation ude i fremtiden. Når du er 30 opstår der måske behov for at tage noget uddannelse, som du ikke kan komme ind på uden en ungdomsuddannelse. På det tidspunkt i dit liv er det måske ikke så fedt at skulle bruge et par år på en HF.

2. Du har kun gået et par uger på uddannelsen. For ganske få måneder siden må det åbenbart have virket som det rigtige valg for dig. Om to måneder har du måske skiftet mening igen. Prøv at kigge lidt på, hvad der fik dig til at vælge din nuværende uddannelse, og hvad der nu får dig til at overveje at droppe den. Du bliver nødt til at være lidt sikker i dit valg, så du ikke fortryder om et halvt år igen. Selvfølgelig kan du ombestemme dig mange gange med din unge alder, men på et eller andet tidspunkt begynder det at blive sværerere.

3. Lad være med at tænke alt for meget på, hvilken uddannelse du burde tage med de karakterer du får osv. Det, der betyder noget, er, at du finder ud af, hvad du gerne vil arbejde med, og hvilken uddannelse det er bedst at tage, hvis den drøm skal gå i opfyldelse. Jeg har mødt ufaglærte fabriksarbejdere, der lige så godt kunne have været universitetsprofessorer, men de ville have følt det som dødens pølse, hvis de var endt i sådan en stilling. Er man glad for sig arbejde er det bedøvende, om man er skraldemand eller direktør. Høj intelligens og gode karakterer medfører ikke forpligtelsen til at tage en længevarende uddannelse.

Mvh.

Jakob

Fra Randers
Tilmeldt 23. Jan 09
Indlæg ialt: 147
Fra  Brickmedia Skrevet kl. 21:44

Hva' i alverden er det for en syg fordom til erhvervsuddannelser? 

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)