Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bruger du analytics & adwords - adwords tracking

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 09:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg faldt lige over følgende link:

http://www.getelastic.com/exact-keywords-google-analytics/

En kort opsummering:

Google analytics tracker ikke de faktisk benyttede søgefraser ifbm clicks fra adwords. Du har derfor ikke mulighed for at tracke og ekskludere de dårlige og spare de penge. Ovenstående link præsenterer en løsningsmulighed.

Jeg har ikke selv fået det implementeret endnu, - jeg kunne bare ikke styre min begejstring for løsningen så jeg tænkte jeg ville dele den med Jer aminoer først.

Jeg håber der er nogen der kan bruge det - måske er der allerede nogen der har gjort det og kan fortælle lidt mere.

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 639
Fra  White Shark Media Inc. Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jørgen,

Det er en fin lille gimmick de har lavet der, men overflødig for mange. 

For det første kan du se hvilke søgeord, der bliver klikket på, hvis du bruger funktionen 'Vis Søgeudtryk' inde i AdWords interfacet. Her kan du se de grove data: Antal klik, Visninger, Konverteringer o.l. 

Problemet med at bruge den metode, som du linker til er, at så har man sat dine AdWords kampagner forkert op.

Har man faktiske søgeord, som popper nok op inde under 'Vis Søgeudtryk', til at det bliver en større udgift, så skal de behandles. Altså sættes i annoncegrupper og have specifikke annoncer etc. 

Et andet problem er hvis man begynder at ekskludere søgeord på baggrund af den rapport, så kan man godt ende med at vente længe inden man har nok data eller værre endnu: Man kan foretage beslutninger, som ikke er statistisk velfunderede og dermed ekskludere søgeord, der faktisk er en god forretning. 

Den rapport tror jeg vil give flere problemer end gavn til den almene AdWords annoncør. Dette skal forstås i lyset af, at vedkommende nu vil få endnu flere data at måle på og man derfor kan bruge flere dage på at analysere frem for faktisk at optimere. 

Mvh.
Andreas..  

Vil du gerne have mere succes med AdWords? Download min gratis danske AdWords bog på 189 sider!

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)