Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

CMS/reg af timer og materiale forbrug ?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Aug 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer..

 Vi er et midre El-firma der til tider har ret mange (selvstændige montørere lejet ind). De udfører ikke el-mæssigt arbejde. Men vi har brug for et system hvor vi kan lægge en "arbejdsseddel" ud og de valgte montører kan acceptere den. De skal kunne scanne materialer og timer ind. Herefter sende/afslutte den og vores kontor så hente den hjem,. Vi bruger p.t. C5 Light, men havde tænkt at købe den helt store hvis der kunne findes en fornuftig kommunikations løsning til bilerne. Alle vogne har net/not books med Oister opkobling. En af vores El-grossister har en rimelig løsning som er gratis at bruge, men savner nogle egne opsætnings muligheder.

Case :

1 ) kunde ringer og bestiller opgave

2) kontor eller bil 1 opretter arbejdsseddel (evt i c5 til udlæsning ? eller andet ?)

3) Kontor eller bil 1 vælger hvem der skal på sagen, og vedkommende får sms eller mail om ordren.

4) I bilerne kan man nu se sagen beskrivelsen vælge at det kan man godt

5) forbrugt tid, og materialer(stregkode baseret evt egne lagre eller grossist opslag ?)registreres pr dag og sendes hjem til kontor.

6) Kontor kan evt udlæse den afleverede arbejdsseddel fra bilen i en kommasep fil fra online systemet til indlæs i c5 eller anden løsning.?

7) der kan dannes fakt , hvor vores eget lager reguleres

 

Jeg ved det kan være rimeligt komplekst at få op at køre med .eks c5, mn hvis der nu er nogle der ved hvordan man evt kunne løse ovenstående problem lidt fikst og måske billgt så ville det glæde os at høre mere.

Vort store problem, er reg timer og materialer pr sag pr medarbejder.

Jeg er lidt i tvivl om materiale styringen og hvor det bør ligge men her er i det administrative system nok at foretrække for ikke at få priser med rundt i biler, samt at de er opdateret med nyeste hele tiden.

 Jeg kunne måske forestille mig at vi fik en form for webshop hvor man med et sep login pr medarbejder kunne komme til et område hvor arbejdssedler kunne ligge, hvis så alle varer fandtes i shoppen kunne de jo poulært lægge de forbrugte og timer i en kurv, til ordre tilbage til kontoret ? måske en løsning bare en tanke, men mangler know how inden for området..

Mvh Elbamsen

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 23:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg løste engang et lign. opgave for et firma med mange sælgere. De var på farten hele tiden og havde brug for opdatering af kunderne. Sælgerne fik et program på deres laptop hvor de kunne skrive ind det de havde aftalt med kunderne og programmet kunne automatisk sende opdateringer tilbage til kontoret.

Fordelen var at de ikke behøvede at være online hele tiden, men kun når der opdateres.

Hvis det har interesse så kunne jeg godt lave et tilbud på baggrund af jeres ønske.

Fra Kastrup
Tilmeldt 29. Oct 08
Indlæg ialt: 506
Skrevet kl. 00:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har et system der kan dette du er velkommen til at sende dine kontakt info til mig pr. mail så kontakter jeg dig mandag Mli@greenbusinesshouse.dk

Fra Aarhus N
Tilmeldt 20. Dec 05
Indlæg ialt: 905
Fra  Amero GodeKasser Skrevet kl. 08:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)