Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Wordpress vs. Bygge selv i forhold til SEO

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Vesterbro
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 282
Fra  Heavyrope Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Netværk.

Jeg skal igang med at lave et nyt site og overvejer at bruge Wordpress i stedet for at bygge alt helt fra bunden.
Da jeg ingen erfaring har med Wordpress, vil jeg muligvis kunne bygge det hele hurtigere selv.

I forhold til SEO optimering:
Får man nogle ting i Wordpress "foræret" i forhold til SEO optimering? Tænker om der er indbygget noget standart, om der en feature i wordpress specifikt til at indsætte søge ord m.m.?

/Flemming

For A Fact
Strategi og Rådgivning baseret på fakta!

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 12:08
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Agent:

Hej Netværk.

Jeg skal igang med at lave et nyt site og overvejer at bruge Wordpress i stedet for at bygge alt helt fra bunden.
Da jeg ingen erfaring har med Wordpress, vil jeg muligvis kunne bygge det hele hurtigere selv.

I forhold til SEO optimering:
Får man nogle ting i Wordpress "foræret" i forhold til SEO optimering? Tænker om der er indbygget noget standart, om der en feature i wordpress specifikt til at indsætte søge ord m.m.?

/Flemming

Bygge selv kan være mange ting: vil du lave det i html/php/css, eller vil du bygge et helt CMS-system?

Fordelene ved wordpress er de mange plugins, som du hurtigt kan installere / afinstallere, hvilket også gælder dit theme. Ud over All In One SEO Pack / Head2Space findes der en lang række gode SEO-plugins, f.eks. KBlinker som automatisk kan forbedre din interne linkstruktur, hvis du har mange sider.

URL strukturen kan du selv styre som selvbygger, men ellers har wordpress den fordel i forhold til mange andre CMS-systemer, at URL-strukturen er nem at indstille.

Hvis du selv vil stå for designet er det også muligt. Her kan du downloade themet "starkers" som du selv kan bygge et design op omkring.

Så ja - wordpress er rigtigt godt til SEO, hvilket en hjemmebygget side også kan være. Har man ikke super meget erfaring med SEO, vil jeg nok anbefale Wordpress da man hurtigt kan rette sin hjemmeside, i takt med at man bliver dygtigere og dygtigere, og måske finder ud af at det man gjorde fra start ikke var optimalt. Er man utrolig dygtig til SEO, og ønsker fuld kontrol over alt, kan det i nogle tilfælde være en fordel at bygge for bunden. Men til langt de fleste, vil jeg påstå at wordpress er den bedste løsning

/ Emil Blücher

Fra Vesterbro
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 282
Fra  Heavyrope Skrevet kl. 11:37

Hej Emil

Tak for svar!

For A Fact
Strategi og Rådgivning baseret på fakta!

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)