Sammenligningen af katastrofen i Pakistan med Haiti er lidt malplaceret. I Haiti døde så vidt jeg husker 300.000 mennesker pludseligt ved jordskælvet, I Pakistan er indtil nu 1600 døde pga af oversvømmelsen, men tallet vil helt sikket stige som følge af manglende hygiejne og generel fattigdom, korruption med nødhjælpen og manglende vilje hos de lokale myndigheder til at hjælpe. I Nordkorea dør flere hundrede tusinde af sult fordi landets ledere skal bygge paladser til sig selv og atomraketter samtig med at landets ambassader rundt i verdenen tjener penge på at sælge heroin. |
NB-Import:Klimaforandringer har der alle dage været om det er solpletaktivitet, vulkanudbrud eller CO2 udledning er der ingen der med sikkerhed ved
Så vidt jeg ved er vulkan- og solpletteorien blevet tilbagevist som forklaring på den nuværende opvarmning. Grunden til hvorfor de teorier stadigvæk får så meget opmærksomhed er vist det største videnskabelige mysterium inden for klimavidenskaben i dag ;)
En af de mere opsigtsvækkende forsøg på en forklaring på hvorfor, ihvertfald amerikanerne er tøvende i forhold til at acceptere det som et menneskeskabt problem og ansvar. Er at op imod 40% af den amerikanske befolkning tror Jesus er blevet genfødt eller bliver det i løbet af få år - hvilket, ifølge bibelske profetier, betyder Dommedag er lige om hjørnet. Med andre ord, er deres holdning: Meh... Earth is screwed anyway, so why bother?
Om den forklaring holder eller ej skal jeg ikke kunne sige.... Men som ateist finder jeg den bestemt interessant (og deprimerende)...