Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Iværksættere støtter Pakistan

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 1. Aug 10
Indlæg ialt: 191
Skrevet kl. 18:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Sammenligningen af katastrofen i Pakistan med Haiti er lidt malplaceret. I Haiti døde så vidt jeg husker 300.000 mennesker pludseligt ved jordskælvet,

I Pakistan er indtil nu 1600 døde pga af oversvømmelsen, men tallet vil helt sikket stige  som følge af manglende hygiejne og generel fattigdom, korruption med nødhjælpen og manglende vilje hos de lokale myndigheder til at hjælpe. I Nordkorea dør flere hundrede tusinde af sult fordi landets ledere skal bygge paladser til sig selv og atomraketter samtig med at landets ambassader rundt i verdenen tjener penge på at sælge heroin.

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 18:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

NB-Import:
Klimaforandringer har der alle dage været om det er solpletaktivitet, vulkanudbrud eller CO2 udledning er der ingen der med sikkerhed ved

 

Så vidt jeg ved er vulkan- og solpletteorien blevet tilbagevist som forklaring på den nuværende opvarmning. Grunden til hvorfor de teorier stadigvæk får så meget opmærksomhed er vist det største videnskabelige mysterium inden for klimavidenskaben i dag ;)

 

En af de mere opsigtsvækkende forsøg på en forklaring på hvorfor, ihvertfald amerikanerne er tøvende i forhold til at acceptere det som et menneskeskabt problem og ansvar. Er at op imod 40% af den amerikanske befolkning tror Jesus er blevet genfødt eller bliver det i løbet af få år - hvilket, ifølge bibelske profetier, betyder Dommedag er lige om hjørnet. Med andre ord, er deres holdning: Meh... Earth is screwed anyway, so why bother?

Om den forklaring holder eller ej skal jeg ikke kunne sige.... Men som ateist finder jeg den bestemt interessant (og deprimerende)...

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Tilmeldt 1. Aug 10
Indlæg ialt: 191
Skrevet kl. 18:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Fama:
En af de mere opsigtsvækkende forsøg på en forklaring på hvorfor, ihvertfald amerikanerne er tøvende i forhold til at acceptere det som et menneskeskabt problem og ansvar. Er at op imod 40% af den amerikanske befolkning tror Jesus er blevet genfødt eller bliver det i løbet af få år - hvilket, ifølge bibelske profetier, betyder Dommedag er lige om hjørnet. Med andre ord, er deres holdning: Meh... Earth is screwed

Ha ha, det var vist dagens bedste vits, den må du have læst i de frestes tidskrift i en agurketid.

 

 

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 19:02
Hvor mange stjerner giver du? :
NB-Import:

Fama:
En af de mere opsigtsvækkende forsøg på en forklaring på hvorfor, ihvertfald amerikanerne er tøvende i forhold til at acceptere det som et menneskeskabt problem og ansvar. Er at op imod 40% af den amerikanske befolkning tror Jesus er blevet genfødt eller bliver det i løbet af få år - hvilket, ifølge bibelske profetier, betyder Dommedag er lige om hjørnet. Med andre ord, er deres holdning: Meh... Earth is screwed

Ha ha, det var vist dagens bedste vits, den må du have læst i de frestes tidskrift i en agurketid.

 

 

næ den er sku go nok der er mange som tænker sådan. Jeg så en dok.film fra USA som fulgte disse nykristne. De underviser ungerne hjemme da de ved bedere en skolen og lære ungerne at der ikke findes noget som hedder globalopvarmning. Og Jesus kommer snart. Mens de køre deres fede røv ned på mcd i deres store 4x4 da de ikke vil indse at global opvarmning findes. Hvis de indrømmede det kunne de jo ikke forsætte deres overforbrug etc. Og nå ja Jesus kommer snart alligevel. Men kunne godt tænke mig at vide om Gud/Jesus nu finder det helt ok at de skider højt og flot på det han har lavet!!? For det er jo det de tror at Gud har lavet det hele. Hvis jeg var Gud ville jeg sku blive pisse tosset og sparke dem ned i den varme gryde!
Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :

NB-Import:
Ha ha, det var vist dagens bedste vits, den må du have læst i de frestes tidskrift i en agurketid.

 

Det her er var lige hvad jeg kunne finde af up to date materiale om emnet ved at bruge 3 sekunder på Google:

 

http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-3909431,00.html

 

Omkring 40% af amerikanerne tror jorden går under inden for de næste 40 år - that's a fact Jack ;)

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Tilmeldt 1. Aug 10
Indlæg ialt: 191
Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Tråden er ved at løbe af sporet

Men det er vanskeligt at spå, især om fremtiden.

Ja ved pools eller opinions undersøgelser kan man altid få det svar man selv ønsker, Jeg bed mærke i der stod Israel News, jeg havde ellers troet at de havde lavet undersøgelsen blandt Armish-befolkningen der lever som i det 18 århundrede og til den forrige ja små trossamfund er en amerikansk specialitet og buissiness.

Det er hverken små kristne trossamfund eller den muslimske president Barack Hussain Obama eller en global opvarmning (som i vist havde sidste vinter) der åbner amerikanernes øjne for vedvarende energi, men derimod Al Kaida og araberne selv. For de har med al tydelighed  vist nødvendigheden af at være uafhængig af olie derfra. Uden olie ville de den dag idag gå rundt og pille sand ud af næsen og spise kamellort , se blot på de udsle og fattige i Pakistan som der vises billeder af i nyhederne.

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 19:14
Hvor mange stjerner giver du? :

NB-Import:
Tråden er ved at løbe af sporet

 

Ja det er sandt - sidste indlæg og en undskyldning til trådstarter :)

 

NB-Import:
Jeg bed mærke i der stod Israel News

 

Men du bed ikke mærke i det er en historie de har fra Associated Press?

Hvis du ser objektivt (og videnskabeligt) på tingene, så er det altså en holdbar teori. Kan du finde modstridende videnskabelig evidens er jeg naturligvis villig til at forkaste teorien fuldstændigt.

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Tilmeldt 1. Aug 10
Indlæg ialt: 191
Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det er ganske vist, det er ganske vist, sagde.....................

En teori om hvad der vil ske langt ud i fremtiden er meget svært at bevise videnskabeligt med mindre man spørger Notradamus

 

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 23:32
Hvor mange stjerner giver du? :

NB-Import:
En teori om hvad der vil ske langt ud i fremtiden er meget svært at bevise videnskabeligt med mindre man spørger Notradamus

 

Jeg ved godt jeg tidligere skrev det ville være sidste indlæg... Men jeg bliver altså lige nødt til at knytte en kommentar til det ovenstående, for den tyder på vi taler om en alt for almindelig misforståelse omkring hvad videnskab er og hvordan den videnskabelige metode fungerer.

 

Videnskabsfolk beviser groft sagt ikke noget som helst. De kan modbevise en given påstand... men endegyldige beviser er altså ikke noget seriøse videnskabsfolk arbejder med - hvis du vil have endegyldige svar skal du snakke med en præst*.

Som eksempel er tyngdekraften** også kun en teori - den er ikke blevet "bevist" definitivt. Det eneste man har bevist i forhold til tyngdekraften er at de tidligere teorier om emnet var uholdbare.

 

Så ja, det er klart det er "meget svært at bevise videnskabeligt" hvad der vil ske langt ude i fremtiden.... Men det er vel ikke så mærkeligt, når den moderne videnskab slet ikke påstår at den positivt beviser noget som helst? 

 

* Dermed ikke sagt de svar er korrekte!

 

** Andre nævneværdige eksempler: Jordens form, antallet af planeter i vores solsystem, de aerodynamiske principper vi bygger fly efter - fortsæt selv listen...

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Tilmeldt 1. Aug 10
Indlæg ialt: 191
Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja , nu er tråden kørt helt af sporet

Den har udviklet sig til theosofiske sammenligninger mellem påstanden  om Jorden går under ud i fremtiden  

og spørgsmålstegn ved det faktum at tyngdekraften eksistere  og   at en flyvemaskine kan flyve, begge er matematisk bevist .....................................Gisp Gisp.

To muntre svenskere Staffan och Joran, der havde været i byen i København balancerede langs Sortedamssøens bred, pludseligt faldt Joran i vandet Og den anden svensker begyndte at slå ud med armene og råbe JOREN GÅR UNDER, de forbipasserende  reagerede hovedrystende på:

JORDEN GÅR UNDER       JORDEN GAR UNDER, Ahh nu igen en svensker ,der har fået en lille een og så en stor een og så en lille een...............................................................................................

Det må vist være slutningen

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)