Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms på forsendelser til Norge?

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 27. Aug 06
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :
nvm?
Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 11:34
jeg havde skrevet et indlæg og fandt ud af det var forkert det jeg skrev, derfor siger jeg nvm = never mind
Tilmeldt 27. Aug 06
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 22:05
  det er en IKKE en momsregistreret køber. Det er en privat person UDEN moms nummer. Ganske alm. mand uden firma eller noget. Rent privat.

Skal vi tilbage betale hans moms?

Fra Hinnerup
Tilmeldt 22. Jun 05
Indlæg ialt: 326
Skrevet kl. 22:46
Jeg ved ikke hvad praksis er, når man har opkrævet moms, men der skal ikke opkræves moms når man sælger til private personer i Norge. Mon ikke det skal tilbagebetales? Konkakt Skat (told), de må vide det.

Hilsen

www.unik-kids.dk Webshop der henvender sig til alle småbørnsfamilier. Speciale afdeling til for tidligt fødte børn

Tilmeldt 21. Dec 06
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 16:47
Dato: 25-12-2006 22:46:08 Forfatter: Lene Thorsager

Jeg ved ikke hvad praksis er, når man har opkrævet moms, men der skal ikke opkræves moms når man sælger til private personer i Norge. Mon ikke det skal tilbagebetales? Konkakt Skat (told), de må vide det.

Hilsen

Der er ingen lov for at man skulle betale moms tilbage til en privat køber i Norge, faktisk kan bare gøre det hvis man vil. Men måske man vil miste nogen Norske kunder på længer sigt, ens pris ville måske blive for høj. Husk den Norske kunde skal også betale Norsk moms når det kommer op til ham.  Og husk så ikke at få eksport momsen tilbage, fordi så bliver det ulovlige, dobbelt konfetti.

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 17:57
Lene jeg tror du har fat i noget af det rigtige.

Lad os sig eman har en vare der har en udsalgspris på 400 ex moms. Den sælges til 500,- med moms i Danmark.

Hvis man sælger den samme vare for 500 kr til en Nordmand skal SKAT ikke have moms af salget. Ergo er det 500,- lige ned i foret mod de normale 400.

Har man fejlagtigt fortalt nordmanden at de 100 kr dækkede moms, er han blevet snydt, og det er rimeligt (etisk rigtigt) at betale de 100 kr tilbage til ham.

360: Jeg mener derfor i bør betale den danske moms til ham, men ikke den Norske.Da det er samme momssats går det måske ud på et. Som beskrevet ovenfor skal i jo ikke betale moms til SKAT selvom i kom til at lægge det på. 

/Jesper

Tilmeldt 21. Dec 06
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 20:26
Det i skal gøre og som er den nemme måde.  I tager det fulde danske beløb  : 5  = X

T-shirts koster 299 i DK butik inkl. moms   299 : 5  = 59,80 kr  som i føre ind i jeres regnskab program, opretter en konto der hedder ikke EU salg.   Skriver beløbet i debet ind / bank moms kode /  modkonto X

De 59,80 får i så tilbage i moms af told og skat, altså "spare i moms" til jeres næste moms afregning.  Der skal så oplyses hvor meget total man har haft i IKKE EU salg ved hver momsafregning. Den Norske person skal så betale 239,20kr + fragt.  Det bedste er at have en mappe med  IKKE EU salg hvor man også gemmer fragt kopi, et bevis at det er sendt ud af DK til ikke EU land.  

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)